מתנה לחתן וכלה? רק 300 שקלים

לאחר שלושת השבועות של ימי בין המצרים, חוזרת עונת החתונות והשמחה צפויה להיות גדולה, אך יש מי שקורא להגביל את סכום המתנות הניתנות. יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, קורא להגביל את סכום המתנות ל-300 שקלים בלבד, הן מתנות לחתונה והן מתנות לשמחות בר מצווה

חנה בורט | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

לאחר שלושת השבועות של ימי בין המצרים, חוזרת עונת החתונות והשמחה צפויה להיות גדולה, אך יש מי שקורא להגביל את סכום המתנות הניתנות.

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, קורא להגביל את סכום המתנות ל-300 שקלים בלבד, הן מתנות לחתונה והן מתנות לשמחות בר מצווה.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', הרב סתיו טוען כי אם יוזלו המתנות יוזלו גם הוצאות החתונה. "פעמים רבות מרשות לעצמן משפחות לערוך חתונות ולהיכנס להוצאות גבוהות בהניחן כי המוזמנים יכסו את הוצאות האולם", הוא טוען.

"התופעה הזו גורמת לרבים להיתפס למצוקה בשל האירועים הרבים שאליהם הם מוזמנים", אומר הרב סתיו ומוסיף כי "יש להגביל את סכום המתנה ל-300 שקלים לזוג ובכלל לנסות להוריד את מחירי האולם".

הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, התייחס לנושא וטען כי "כל הכלות והחתנים רוצים שיבואו לחתונה אפילו אם לא יביאו כלום. לא המתנה היא העיקר אם כי היא חשובה בהחלט. לכן לא צריך לגרום לעצמך עוגמת נפש מהמחשבות על זה".

לדבריו, "אם זו חתונה של משפחה שאין לה הרבה - מומלץ להביא מתנה של כסף או שוות כסף. אם זו משפחה שיש לה מספיק, יש להביא מתנה שיש לה ערך רוחני ולא ערך כלכלי. זה יכול לשמח יותר מצ'ק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר