גוגל חייבת לסנן סרטונים? ממש לא

סרטונים מביכים ברשת אינם דבר של מה בכך, אולם מסתבר, ש'גוגל' לא מחוייבת להפעיל שירותי סינון. כך עולה מפסיקה של בית המשפט האיטלקי שהתקבלה לאחרונה. התביעה הוגשה לאחר שבשנת 2006 העלו מספר סטודנטים קטע וידאו שצולם בטלפון נייד, בו נראה ילד אוטיסט, המתנהג בצורה שאינה מחמיאה לו (דיגיטל, רשת)

יוסף פאר | כיכר השבת |
אתר שיתוף הסרטונים 'יוטיוב' (צילום: shutterstock)

העלו סרטון מביך שלכם לרשת היוטיוב של גוגל? מסתבר שגם היא תדווחו על פגיעה בפרטיותכם, 'גוגל' לא ממש חייבת לפי החוק לסנן את הסרטון.

במהלך תביעה נגד יוטיוב שהתנהלה בבית המשפט באיטליה, קבע לאחרונה בית המשפט, כי לא ניתן לכפות על ענקית האינטרנט לסנן סרטונים שהועלו על ידי משתמשי הרשת.

התביעה הוגשה לאחר שבשנת 2006 העלו מספר סטודנטים קטע וידאו שצולם בטלפון נייד, בו נראה ילד אוטיסט, המתנהג בצורה שאינה מחמיאה לו.

למרות שלפי 'גוגל', קטע הוידאו הוסר מיד לאחר קבלת הדיווחים נגדו, העותרים טענו כי על ענקית האינטרנט להפעיל סינון ולא לאפשר העלאה של כל תוכן לרשת.

התובעים האשימו את הבכירים ב'גוגל' בהזנחה, בעקבות כך שלטענתם קטע הוידאו הפוגעני נותר על שרתי האתר במשך חודשים לאחר הגשת הדיווחים נגדו.

בשנת 2010, גזר בית המשפט עונש מאסר של שישה חודשים נגד המעורבים, אולם בדיון חוזר שנערך לאחרונה, ביטל בית המשפט האיטלקי את הפסק, וקבע כי לא ניתן לכפות על החברה לסנן קטעי וידאו המועלים לאתר.

הגורמים האחראים נגדם התנהלה התביעה הינם 3 בכירים בחברת האינטרנט 'גוגל'. כאמור, לאחרונה, זיכה אותם בית המשפט האיטלקי.

לאורך כל הדרך טענה גוגל כי היא לא אחראית לקטעי וידאו שמשתמשי אינטרנט מעלים לפלטפורמות השייכות לענקית האינטרנט.

כזכור, לאחרונה הורה בית משפט בקהיר לחסום את 'יוטיוב' למשך כחודש, בעבקות התעקשות הרשת שלא להסיר סרטון בגנותו של נביא האיסלאם מוחמד. הנימוק לבקשת החסימה היה, משום שהסרט הפוגעני כלפי האיסלם מאיים על בטחונה של מצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר