היום: "אנונימוס" פתחו במתקפת סייבר על ישראל

האקרים אנרכיסטים מקבוצת "אנונימוס" פתחו במתקפת סייבר על ישראל. שני אתרי ממשלה נפרצו, אך לא נרשמו נזקים מלבד שיבושים קלים. ההמלצה: להחליף סיסמאות (דיגיטל)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

קבוצת הפצחנים (האקרים) הפרו פלסטינית, "אנונימוס", פתחה הבוקר (שני') במתקפת הסייבר השנתית שלה על ישראל. לאחרונה פרסמה הקבוצה הודעות וסרטונים אימה דרמטיים ברשת הקוראים להצטרף להתארגנות אינטרנטית נגד אתרים ישראלים.

חברי "אנונימוס" הבטיחו מתקפה רחבת היקף, אולם בדרך כלל ישנם רק שיבושים נקודתיים שלא גורמים לנזקים. עם זאת, הקבוצה פרסמה רשימה ובה מאות האתרים שהופלו, וביניהם שני הישגים משמעותיים - הפלת האתרים של משרד החינוך ומשרד החקלאות.

עד כה דווח כי אתר "דואר ישראל" הושבת לסירוגין, אך לא ידוע על אתרי ממשל נוספים עם הסיומת gov.il שנפגעו וגם ניסיון התקיפה על אתרי משרד החינוך ומשרד החקלאות לא צלח והם שבו לפעילות.

באתרים שלכאורה עברו נסיונות פריצה, או הופלו, שתלו "אנונימוס" הודעה בה נכתב: "ברכות ישראל, התעסקתם עם האנשים הלא נכונים, ולכן מרחב הסייבר שלכם מופל שוב". אנשי הקבוצה הוסיפו בעמוד הטוויטר שלהם: "ישראל - אנחנו נתייחס לכל מוות (של פלסטיני) בתור מתקפה אישית על אנונימוס ואתם תטופלו באופן מידי וללא כל אזהרה. אנחנו לא נפסיק עד שמדינת המשטרה תהיה מדינה חופשית ועד שפלסטין תהיה חופשית. אנחנו אנונימוס. אנחנו לא נסלח ולא נשכח".

בנוסף, ההאקרים טוענים כי הצליחו להגיע לאלפי כתובות דואר אלקטרוני, סיסמאות, חשבונות אישיים כמו כרטיסי אשראי ומספרי טלפון ישראלים אותם הם מאיימים לפרסם.

לדברי מומחי סייבר בישראל, אין חשש משיתוק מערכות וזוהי בעיקר מלחמת תודעה במטרה לעורר הדים סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בעקבות המלצות מקצועיות של השב"כ, הוחלט בכל משרדי הממשלה למנוע גישה לדואר אלקטרוני המגיע מחו"ל ואנשי המשרדים הונחו כיצד לפעול בעת קבלת דואר חשוד.

לציבור מומלץ שלא לפתוח מיילים ממקור בלתי ידוע, ללחוץ על קישורים חשודים עם כתובת לא מזוהה, לא להגיב בשרשור הודעות אליו מצורפים נמענים לא מוכרים ובאופן כללי, כדאי להחליף סיסמאות באתרים אליהם אתם מנויים. כמו כן, בדקו את חיובי האשראי שלכם בימים הקרובים, וודאו כי אינם כוללים חיובים בלתי מוכרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר