בקרוב: איכות התמונה ב-Google Earth תעלה

בעקבות הסרת מגבלות אמריקניות על איכות תמונת הלוויינים איכות התמונות בשירות המיפוי גוגל ארת' ובינג צפויה לעלות. "ניתן יהיה לראות תיבות דואר ומכסי ביוב מהחלל" (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: shutterstock)

הלוויינים שמצלמים את כדור הארץ בשביל שירותי המפות של ענקית האינטרנט גוגל, וכן של ענקית התוכנה מיקרוסופט, מצלמים תמונות באיכות גבוהה מזו שניתן לצפות באתרים של החברות. בעצם החברות הללו מחזיקות בלווייני הצילום המתקדמים בעולם בתחום האזרחי, ורזולוציית התמונה שלהם טובה מחלק מלווייני הצילום והריגול של מדינות מסוימות.

גוגל משתמשת לצורך הצילומים של כדור הארץ בשביל שירותי המפות שלה בלוויינים מתקדמים, אשר מעטות המדינות להן יש לווייני צילום ברזולוציה כזו. את גוגל משמשים 2 לווייני צילום בשם Geo Eye 1 ו-Geo Eye 2, אשר מסוגלים לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה במיוחד של 31 ס"מ לפיקסל. איכות שנחשבת לגבוהה במיוחד אצל לווייני צילום בכלל, ולגבוהה ביותר ללוויין צילום אזרחי.

אלא שחוקים אמריקניים המגבילים מכירת צילומי לוויין, מתירים מכירה ושידור של תמונות לוויין מחברות אמריקניות, רק עד לרזולוציה של 50 ס"מ לפיקסל. ובמדינות מיוחדות אשר ישראל נמנית עליהם, האיכות המקסימלית לתמונה חייבת להיות קטנה מ-2 מטר לפיקסל, כמו גם אזורים מיוחדים המחייבים טשטוש גבוה במיוחד (כן, גם דימונה).

כעת , לאחר עתירה שהגישה חברת 'דיגיטל גלוב' המספקת את צילומי הלוויין, אושר לה לספק ולשדר גם צילומי לוויין ברזולוציה גבוהה במיוחד של 31 ס"מ לפיקסל. לטענת החברה, החל מאוגוסט הקרוב היא תתחיל לספק לגוגל תמונות באיכות החדשה, ש"תאפשר לראות תיבות דואר ומכסי ביוב מהחלל".

ההחלטה לא צפויה לשנות את המצב לגבי ישראל, שנהנית כאמור מהגנה מיוחדת המחייבת טשטוש לרמה של 2 מטר לפיקסל בכל הארץ. ובאזורים מיוחדים, טשטוש מוחלט.

בתוך כך, לאחרונה הודיעה גוגל על רכישת ענק של חברת הלוויינים Skybox בכחצי מיליארד דולר. החברה שעוסקת בפיתוח לווייני צילום זעירים באיכות צילום גבוהה שיסייעו לגוגל במיפוי. החברה מחזיקה היום רק לוויין אחד בחלל, אך מתכוננת לשגר בקרוב 14 לוויינים נוספים. מה שיאפשר מיפוי נרחב באיכות גבוהה ובמהירות גבוהה יותר מכיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר