יפגשו בקרוב?

אבו מאזן: אני מאוד רוצה לפגוש את הרב עובדיה

פגישה נדירה ברמאללה: עדינה בר שלום, בתו של הגר"ע יוסף, יחד עם הרב מנחם פרומן וצוריאל קריספל נפגשו אמש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ושמעו ממנו על התנגדותו לפצצה האיראנית. בסיום הפגישה, שיגר אבו מאזן ברכת שלום לגר"ע יוסף. צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |

מפגש נדיר מסוגו התקיים אמש (שני) ברמאללה, הרב מנחם חי שלום פרומן. י"ור תנועת 'ארץ שלום' נחום פצ'ניק, ומנכ"ל הארגון צוריאל קריספל, הרב מיכאל מלכיאור והגב' עדינה בר שלום, נפגשו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

הרבנים הגיעו לפגישה בכדי לקדם סדרת מפגשים בין רבנים ואנשי דת לבין בכירים פלסטיניים.

יו"ר הרשות אבו מאזן בחר להתייחס לאיום האיראני על ישראל, וכמה מפליא הביע את דעתו כנגד האפשרות שאיראן תחיק בפצצה גרעינית ובכך תגרור את האזור לסכנה גדולה: "אני מקווה שלא תהיה מלחמה. כי כל דם שישפך, הוא דם שאסור לשפוך אותו. 'חראם'".

עוד אמר אבו מאזן, והפתיע את הנוכחים: "ישראל הוקמה כדי שתישאר קיימת, ולא כמו שאומרים כמה קיצוניים שצריך לבטל את הקמתה". לצד זאת הדגיש הראיס הפלסטיני: "יש מדינה שחסרה, פלסטין".

במהלך המפגש, התייחס אבו מאזן למשא ומתן עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ורמז כי הוא הופל בשל ההסכמות אותם השיג במשא ומתן עם הפלסטינים: "ישבנו יחד שמונה חודשים, דיברנו על כל הנושאים, והיינו קרובים מאוד להסכמות, פתאום הוא נפל, או הופל. הם ידעו שאנחנו קרובים, אז שחטו אותו".

קריספל: המנון משותף

צוריאל קריספל שיזם את המפגש סיפר לאבו מאזן על קשריו בצעירותו עם תושבים ערבים: "אפילו היה לנו המנון משותף, שיר משותף ביחד, היהודים והפלסטינים, כל יום היינו פותחים את היום ביחד, וככה היינו שרים ביחד". אבו מאזן והנוכחים נידבו חיוכים לאחר שקריספל פצח בשירה.

הרב קריספל הוסיף וביקש מאבו מאזן, "לקבל את הברכה של הראיס למפגשים האלה של רבנים ושייחים פלסטיניים, כדי ליצור את החיבור, אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להרחיב את המעגלים עוד יותר ולהשרות אווירה של דו קיום בין הישראלים והפלסטיניים".

(צילום: ארץ שלום)
חברי המשלחת עם אבו מאזן (צילום: ארץ שלום)

"הרב עובדיה יוסף הוא לא מה שהעיתונים מראים"

במפגש השתתפה כאמור גם בתו של מרן הגר"ע יוסף, הגב' עדינה בר שלום. הרב מנחם פרומן הציג אותה בפני הבכירים הפלסטיניים ואף כינה אותה בתואר "הרב".

"הבאנו אליך את הרבנית, לא בגלל הדעות שלה", אמר הרב פרומן, "למרות שהיא בעצם רב בעצמה, אני קורא לה 'הרב בר שלום'. כי היא האדם הכי קרוב ויודעת את הלב של אבא שלה יותר מהעיתונאים שאתם חיים מהם".

"הרב יוסף הוא לא מה שהעיתונים מראים, הרב יוסף מטיל את משקלו עם הכוח שיש לו גם על הציבור הישראלי ועל הממשלה הישראלית", סיפר הרב פרומן לבכירים הפלסטינים.

בסיום הפגישה ביקש אבו מאזן למסור ברכת שלום למרן הגר"ע יוסף ואף הביע תקווה להיפגש עם הרב.

צפו בכתבת וידאו מהפגישה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר