איציק אלרוב יזכה באות אביר איכות השלטון

בצל מערכת הבחירות הסוערת – נקודה של אור: הפעיל החברתי החרדי איציק ארלוב יזכה באות אביר איכות השלטון לשנת 2012. בשיחה מיוחדת עם "כיכר השבת" בעקבות הזכייה הוא מספר על תחושת השליחות שהוא חש כחרדי בחוד החנית של מאבק חברתי: "בזמנים שיש כאלו שמנסים לפורר את העם אני שמח ליצור חיבור בין כל הקצוות". עם תחילתה של מערכת הבחירות הוא אומר כי הפעם הם יעמדו בסימן יוקר המחיה: " מפלגות ואישים פוליטיים שהאינטרס הציבורי והצרכני יהיה לנגד עיניהם יזכו לאמון המצביעים, ואילו האחרים ייאלצו לפנות את מקומם"

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
איציק אלרוב (צילום: פלאש 90)

בצל מערכת הבחירות הסוערת וההאשמות ההדדיות – נקודה של אור: התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תעניק את אות אביר איכות השלטון לשנת 2012 לפעיל החברתי החרדי איציק ארלוב, מיוזמי מחאת הקוטג' בשנה שעברה וממקימי תנועת "הצרכנים". האות ניתן לארלוב בקטיגורית מאבק חברתי, לצד פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר הועדה שהוקמה בעקבות מחאת האהלים בקיץ, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת בדימוס דורית בייניש, ועוד.

בשיחה עם "כיכר השבת" בעקבות הזכייה אמר ארלוב כי היא חש שליחות עצומה בהיותו אדם חרדי המוביל מאבק חברתי ששינה את פני השיח במדינה. "בזמנים שיש כאלה שמנסים לפורר את העם אני שמח ליצור חיבור ולהיות אחד מאלה שמנסה לחבר בין כל הקצוות. אנו עכשיו במערכת בחירות שבה השנאה בין הצדדים עלולה לגבור ולהגיע לממדים חדשים חשוב שאנחנו, הציבור, נוביל את השינוי ונאמר לנבחרינו – כן להידברות, אבל ממש לא לשנאה".

"ישנה כאן בעיה שמאחדת מיליוני אזרחים, חרדים וחילונים, ימנים ושמאלנים, יהודים וערבים. אם נתבונן נראה כי יש לנו הרבה מהמשותף, ובאחדותנו נצליח להפוך את החיים של כולנו לטובים יותר".

איציק ארלוב היה יוזם מחאת הקוטג' במסגרתה קרא לצרכנים להחרים את המוצר בעקבות העלייה במחירו. המאבק זכה להצלחה עצומה והיווה ירייה הפתיחה בסדרת המאבקים החברתיים שהתקיימו בשנתיים האחרונות. התנועה שהקים, "הצרכנים", פועלת מאז להורדת יוקר המחיה בכל הכיוונים: בהגברת המודעות הצרכנית, פעילות עם משרדי ממשלה, מיזמי רשת שונים, ועוד.

"לזכייה הזו שותפים מיליוני אזרחים שהולכים אתנו יד ביד את כברת הדרך הארוכה.מדובר בכל אותם שהחליטו לקיים את הבחירות יום ויום ולא רק פעם בארבעה שנים. וכן עשרות פעילים שמסייעים לנו במגוון המיזמים והפרוייקטים שאנו מפעילים להגברת המודעות הצרכנית ולהורדת יוקר המחיה".

לדברי ארלוב, דווקא כעת ניתן לראות את השינוי התודעתי שהמחאה הובילה. עם תחילת מערכת הבחירות הוא קובע: "הבחירות הקרובות יהיו בסימן יוקר המחיה. מפלגות ואישים פוליטיים שהאינטרס הציבורי והצרכני יהיה לנגד עיניהם יזכו לאמון המצביעים, ואילו האחרים ייאלצו לפנות את מקומם".

"כולנו בעיצומו של מאבק שאת הזרעים שלנו זרענו עוד לפני שנה ובסיומו של תהליך אני מקווה שכולנו נהנה ונקצור את הפרות, גם אם זה יקח קצת זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר