רגיעה בסימן שאלה: קסאמים נחתו בשדרות

הפלגים השונים בעזה דנו הערב ברגיעה בינם ובין ישראל. למרות זאת, מספר רקטות נפלו באיזור שדרות. בחסדי שמים לא היו נפגעים מהירי. בתוך כך, בצדה השני של המדינה, נראה כי לאחר יומיים מתוחים, השטח מתחיל לחזור לשגרה, וכי סוריה קלטה את המסר שניסו להעביר בישראל, לפיו כל ירי משטחה יענה בתגובה הולמת (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גראד שנפל הערב בנתיבות (צילום: פלאש 90)

רגיעה בסימן שאלה: למרות הדיווחים על רגיעה מסתמנת, נפלו מספר רקטות קסאם על העיר שדרות.

בשעות הערב, התכנסו בעזה בכירי הפלגים הפלסטיניים, ודנו באפשרות של רגיעה עם ישראל, במסגרתם יעצר הירי לעבר ערי הדרום.

למרות זאת, גם הערב, וגם בשעות שלאחר הדיווחים על רגיעה, נורו מספר רקטות לעבר הדרום, שתי רקטות התפוצצו הערב באיזור שדרות, ולא גרמו בחסדי שמים לנפגעים.

בסיום התכנסות ראשי הפלגים בעזה, הוציאו הללו הודעה, בה הם מאשימים כצפוי את ישראל בהסלמה באיזור. ראשי הפלגים הודיעו על כוונתם להיענות לרגיעה, בתנאי שישראל תפסיק את התקיפות והחיסולים בעזה.

במהלך היום (שני) נפגש ראש הממשלה עם שגרירים זרים, ודיבר איתם על זכותה של ישראל להגן על עצמה:

"העולם חייב להבין שלישראל יש את הזכות והחובה המלאה להגן על אזרחיה. אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים מול התקפות חוזרות ונשנות, כמעט יום יומיות, על אזרחינו, על ילדנו"אמר נתניהו.

לדבריו: "למעלה ממיליון אזרחים צריכים לחיות במציאות שבה תוך 15 או 30 שניות הם צריכים למצוא מחסה מפני טרוריסטים שיורים על אזרחים, בשעה שהם מסתתרים מאחורי אזרחים. זה פשע מלחמה גדול. אף אחת מהממשלות שלכם לא הייתה מקבלת מצב כזה, אנחנו לא מקבלים מצב כזה, אני כראש ממשלת ישראל לא מוכן לקבל מצב כזה, ואנחנו נפעל להפסיק את זה"

מה קורה בצפון?

בתוך כך, לאחר שבימים האחרונים נפלו מספר פגזים סורים שנורו במסגרת המאבק המתנהל כנגד המורדים, בשטח ישראל, ולאחר תגובתה של ישראל שכללה אמש ירי של טיל "תמוז" אל עבר מטרה בסוריה, והיום - ירי טנקים לעבר פעילות צבאית באיזור הגבול, נראה כי השטח חוזר לשגרה.

לפי הערכות הפרשנים השונים, סוריה הבינה את המסר ששוגר מישראל, לפיו ישראל שרטטה קווי משחק חדשים באיזור, וכעת, כל ירי סורי יענה בתגובה הולמת מהצד הישראלי. ולכן אנו לא צפויים להמשך ההסלמה באיזור הצפוני

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר