צמרת המדינה נפרדה מאמנון ליפקין שחק "אמיץ"

הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק הובא למנוחות, צמרת המדינה וקרובי משפחתו ספדו לו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לשחק: "אמיץ לב באופן יוצא דופן, בעל תושייה, שקול, נבון, ערכי, אמנון היה מטובי בנינו. לוחם נועז בשדה הקרב ומחוצה לו". (חדשות, בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
אמנון ליפקין שחק (ארכיון: פלאש 90)

בשעות הערב הובא למנוחות הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף אמנון ליפקין שחק ז"ל.

צמת המדינה וקרובי משפחתו ספדו לשחק אותו הגדירו "אמיץ" בצורה יוצאת דופן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהספד: "מעבר לכאב העמוק והחריף של המשפחה יש גם את הכאב של העם, כי הידיעה על מותו של אמנון עוררה תחושה של אבל כבד בקרב כל חלקי העם, אמנון היה מטובי בנינו. לוחם נועז בשדה הקרב ומחוצה לו".

,אמנון ליפקין שחק ז"ל (ארכיון: פלאש 90)

נתניהו המשיך "הוא היה פטריוט ציוני, מנהיג שהולך בראש, אמיץ לב באופן יוצא דופן, בעל תושייה, שקול, נבון, ערכי, אדם שפיו ולבו שווים. כתוב בשמואל א': גיבור חיל ואיש מלחמה ונבון דבר ואיש תואר. אין זה סוד שהיו לנו חילוקי דעות, אבל אני תמיד הערכתי את עומק מסירותו למדינה".

נשיא המדינה שמעון פרס אמר : "צלצלת אליי. לבי ניבא לי רעות. כגחלת לוחשת אמרת לי שהגיע הזמן להיפרד. באתי לבית החולים. אתה נראית כרגיל – שולט בעצמך. ללא טיפת רחמים עצמיים. דאגתך, גם ברגעים אלה, הייתה לעם. למדינה. לעתיד".

,אמנון ליפקין שחק ז"ל (ארכיון: פלאש 90)

פרס המשיך בהספדו: "סיפרת לי על החלטתך לא להמשיך. 'אני נפרד, לא נכנע'. אמרת זאת בשקט אצילי. לא עמדה דמעה בעיניך. לא נשמעה אנחה בפיך. גם על הקרב הזה פיקדת בעצמך".

שר הביטחון אהוד ברק ספד גם הוא לשחק: "צה"ל ומדינת ישראל נפרדים היום ממפקד ומנהיג שהותיר חותם בל יימחה על נורמות הלחימה והפיקוד תחת אש של צה"ל לדורותיו, אמנון מהלך בדרכי החיים ובינינו כנסיך. לעולם איננו מתלהם או מרים את הקול. מופת של שליטה עצמית".

,"אומץ לב שוב ושוב" אמנון ליפקין שחק ז"ל (ארכיון: פלאש 90)

"אמנון היה מעל הכול מופת מובהק של אומץ לב. נוכח אש האויב בשדה הקרב, מול יריבינו, בכל תפקידיו ובכל דרכי החיים בהתרסה חוזרת ונשנית מל התפרצויות המחלה. בכל אלה מגלה אמנון שוב ושוב אומץ לב וקור רוח מופלאים". סיים ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר