2 טון דגים שפג תוקפם נמצאו במרכז

במהלך בדיקה של משאית שהכילה משלוח דגים, התגלו דגים שפג תוקפם ועליהם הודבק תאריך פיקטיבי ומזויף. במחסני היבואן התגלו עוד 2 טונות דגים שפג תוקפם (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בו בעת שפרשת בשר מזעזעת מסעירה את בריטניה, בישראל מתגלה הבוקר משלוח של דגים שפג תוקפם.

המשאית שהכילה את משלוח הדגים המקוקלים נתגלתה במהלך בדיקות של השירות הוטרינרי. מה שמוזר בסיפור הוא, שעל אריזות הדגים הודבקו מדבקות חדשות, שהכילו תאריך תפוגה חדש ופיקטיבי, ושונה מזה שהיה במקור.

יצויין, כי הדבקת המדבקות השקריות מנוגדת לחוק, ועלולה לגרום להרעלה וסיכון חיי אדם.

לאחר גילוי המשלוח, ערכו הרופאים הוטרינרים ביקורת במחסנים של אותו יבואן, ולמברה התדהמה, התגלו של קרוב ל-2 טונות של דגים שפג תוקפם, והוארך בניגוד לחוק.

הד"ר משה רפלוביץ, העומד בראשות הארגון טוען כי הדגים היו עלולים לגרום לסכנת חיים: "ערנותם של הרופאים הווטרינרים שביצעו את בדיקות המשנה מנעה הרעלת מזון המונית וחריפה, שהייתה עלולה לפגוע באלפי אנשים".

רפלוביץ צוטט בערוץ 7: "אנו רואים בביצוע בדיקות המזון טרם שיווקו, בידי הרופאים הווטרינרים הרשותיים, את אחד הנדבכים המרכזיים בפיקוח על מוצרי מזון מהחי, על כן מושקעים מאמצים ומשאבים יקרים בביצוע הבדיקות ביסודיות וביעילות".

"הממצאים שתוארו לעיל אינם אלא חלק מהממצאים היומיים בהם מטפלים הרופאים הווטרינרים הרשותיים במהלך עבודתם בשמירה על בריאות הציבור בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר