חברי כנסת: "משרד רה"מ מונע פרסום פרשה מביכה"

שלושה חברי כנסת הפנו שאלות קשות לשר המשפטים יעקב נאמן, באשר לאפשרות כי ישראל מחזיקה אסירים ושומרת את הדבר בסוד. "האם נראה לך תקין שמשרד ראש הממשלה מזמן את ועדת העורכים כדי למנוע פרסום של פרשה שעלולה להביך את מדינת ישראל?", תהתה גלאון. שר המשפטים השיב: "אם הטענות האלה נכונות - הדבר טעון בדיקה" (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
השר נאמן המליאה, היום (צילום: פלאש 90)

חברי-הכנסת נגד הצנזורה: שלושה חברי-כנסת, הפנו היום (שלישי) במליאה שאלות קשות לשר המשפטים יעקב נאמן, שעסקו בניסיון טיוח של הממשלה למה שהוגדר כ"מקרה מביך".

תחילה קם ח"כ דב חנין מחד"ש, ושאל: "האם בבתי הסוהר בישראל יש אנשים שדבר מאסרם נשמר בסוד. מה מנגנוני הבקרה המשפטיים והפרלמנטריים על מאסר כזה ועל אי פרסום כזה? איך תתאפשר ביקורת ציבורית על מאסרים כאלה?".

בעקבות העלאת הנושא במליאה, ביקשה יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון להפנות גם היא שאלה לשר המשפטים. "ברצוני לשמוע את עמדתך בקשר לעבודה שעיתונאים מתנדבים לצנזר מידע על פי בקשת השלטונות", אמרה.

"האם נראה לך תקין שמשרד ראש הממשלה מזמן את ועדת העורכים כדי למנוע פרסום של פרשה שעלולה להביך את מדינת ישראל?", תהתה ח"כ גלאון, "האם בשל מה שנקרא צרכים ביטחוניים או סוגיות ביטחוניות אפשר לאשר בארץ מעצרים חשאיים?".

גלאון הוסיפה: "אני בזמנו חשפתי את קיומו של מתקן החקירות 1391. אני עתרתי לבג"ץ והוא קבע בצורה שאינה משתמעת לשני פנים שלא ניתן להחזיק אנשים במעצר חשאי, ושהדבר הזה לא יקרה יותר במדינת ישראל. היום אנחנו שומעים שמדינה שמתיימרת להיות דמוקרטיה מתוקנת, גם עיתונאים משתפים פעולה עם השלטון בלי הנחיית בג"ץ, שאכן יש סכנה ודאית קרובה לפגיעה בביטחון המדינה. שעצירים עלומים מתאבדים ואף אחד לא יודע על קיומם. איך זה מסתדר עם דמוקרטיה מתוקנת ועם שלטון חוק תקין?".

שלישי במספר, קם ח"כ אחמד טיבי, והצטרף לשאלות לגבי אותו נושא. "פורסם היום שאסיר בעל אזרחות אוסטרלית התאבד באחד מבתי הכלא בישראל תחת זהות אחרת. הוא נרשם תחת זהות אחרת שהיא לא זהותו המקורית. האם ידוע לך על המקרה?", תהה ח"כ טיבי.

"האם אתה מאשר את העובדה שאזרח אוסטרלי התאבד בתוך הכלא תחת זהות בדויה ובלי לפרסם את עובדת היותו אסיר ועצור בבית כלא במדינת ישראל?", הוסיף ח"כ טיבי ושאל.

שר המשפטים יעקב נאמן השיב בתגובה כי "כל נושא בתי הסוהר לא נמצא במסגרת סמכויות משרד המשפטים. אני לא יודע, כדי להשיב על השאלות שלכם. הן חייבות להיות מופנות לשר לביטחון פנים שממונה על בתי הסוהר".

"אין ספק, שאם הטענות האלה נכונות - הדבר טעון בדיקה", הוסיף נאמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר