ביקור אובמה בישראל: סטודנטים חרדים הוזמנו לקבלת הפנים

35 מתלמידי המכללה החרדית בירושלים, הוזמנו לנאום המיוחד של נשיא ארה"ב בבנייני האומה בירושלים. נשיאת המכללה: "מדובר בהכרה והוקרה למוסד האקדמי המוביל בציבור החרדי". הנשיא בא לישראל כדי לדבר עם העם ולשדר מסר לציבור לגבי היחסים האיתנים עם ארה"ב", אמר פקיד אמריקאי בכיר (בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
אובמה בישראל (צילום: פלאש 90)

ביקור אובמה בישראל: אלפי סטודנטים נאבקו, התחרו, המליצו על עצמם והוגרלו – כדי להשתתף בנאום החגיגי המיוחד אותו יקיים נשיא ארצות הברית המבקר בישראל. מרכזים אקדמאיים מוכרים ונודעים התחרו אף המה על מקומם בנאום המיוחד; אולם כעת מתברר כי מבין רבבות הסטודנטים, נבחרו גם עשרות סטודנטים חרדיים, שישתתפו בנאום אותו ישא ברק אובמה, ביום חמישי השבוע, בבנייני האומה בירושלים.

נשיאת המכללה, הרבנית עדינה בר שלום מברכת על היוזמה והשתתפותם של הסטודנטים באירוע רב-הרושם: "רואים אנו לכבוד את העובדה כי זכינו להשתתף באירוע המכובד. מעבר לעצם ההשתתפות במעמד, אנו רואים בהזמנה שקיבלנו כהוקרה והכרה במוסד האקדמי המוביל בציבור החרדי.

"אין זה דבר של מה בכך, במיוחד בימים אלה, בהם הציבור החרדי מותקף ומושמץ על כך שכביכול 'אינו עובד, אינו תורם ואינו משלם מיסים'. מאות תלמידי המכללה, מוכיחים כי אין סתירה בין הרובד האישי של שמירת תורה ומצוות, ובין לימוד והתמקצעות לצורך פרנסה. ההכרה שקיבלנו, מתווספת להכרה ולאמון לו אנו זוכים ב"ה מצד הציבור, הרואה במכללה בסיס לאפיק אקדמאי איכותי, אשר תכליתו מקצועיות והכרה מצד המעסיקים תוך השתלבות איכותית בשוק העבודה.

"המשלחת המשתתפת מטעם המכללה, כוללת בתוכה גם את הסטודנטים הלומדים לתואר ראשון בתקשורת – קורס חדש וייעודי אשר נפתח ממש כעת, בסמסטר הנוכחי. בלומדים במגמת תקשורת, יש לסטונדטים ענין וערך רב בהשתתפות בנאום הממלכתי של נשיא ארצות הברית, אשר הנחיל כידוע לעולם דבר או שנים בתחום התקשורת ויחסי הציבור".

על פי הפרסומים, לשכת ראש הממשלה ושורה של חברי כנסת העבירו בתחילה מסרים לבית הלבן לפיהם היו שמחים אם הנאום יתקיים בכנסת. עם זאת, אובמה ויועציו החליטו כי מטרת הנאום היא להעביר מסרים ישירים לציבור הישראלי, בדגש על הדור הצעיר ולא רק לפוליטיקאים בכנסת.

"הנשיא בא לישראל כדי לדבר עם העם ולשדר מסר לציבור לגבי היחסים האיתנים עם ארה"ב", אמר פקיד אמריקאי בכיר. "הוא יבהיר בנאומו כי בארה"ב לא חסרות מחלוקות פוליטיות פנימיות, אבל כשזה מגיע לישראל וביטחונה התמיכה היא משני קצות הקשת הפוליטית".

הטקס המדובר יתקיים ביום חמישי אחר-הצהריים, בבנייני האומה בירושלים. בנאום אשר מיועד כאמור לפרחי-האקדמיה ומובילי דעת קהל, ישתתפו מאות סטונדטים ממגוון אוניברסיטאות מכל רחבי הארץ, ביניהם כאמור עשרות הסטודנטים החרדיים מן המכללה החרדית.

ישראל גורן, דובר המטה החרדי בליכוד, שהיה בין המעורבים במאבק שבסופו התאפשר גם לסטודנטים חרדים להשתתף באירוע מסר בתגובה: "אני חייב לציין שהופתענו מהתגובה העניינית והיעילה של כלל הגורמים שפנינו אליהם בנושא. זה גם המקום להודות בשם הציבור החרדי כולו לשגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, למנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, לראש אגף ביקורים במשרד ראה"מ עדנה חלבני וליו"ר המטה החרדי בליכוד יעקב וידר - ישר כוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר