תיעוד מיוחד

צפו: תנור ראשון במאפיית ברמן

אחרי פסח, הביקוש ללחם בכל רחבי הארץ נמצא בשיאו. "הבקשה החריגה ללחם מסתיימת בערך יומיים אחרי צאת החג" אומר מנכ"ל 'ברמן' ל'כיכר השבת' • וגם: כך מוודאים שלא ייאפה חמץ טרם צאת החג • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פסח מאחורינו, הבהלה לחמץ כבר כאן: אלפים צבאו אמש על שערי המאפיות ברחבי הארץ, בנסיון לאחוז בחמץ הראשון שלאחר הפסח. 'כיכר השבת' מעניק הצצה מיוחדת למאפיית 'ברמן' המשווקת לחם ומוצרי מאפה למכולות וחנויות בכל רחבי הארץ.

מנכ"ל קבוצת 'ברמן', ישראל גור אריה, סיפר על ההכנות עוד טרם חג הפסח לקראת מוצאי החג והביקוש הגדול: "מכינים את הכל בערב החג, מקררים את הציוד, צוות האחזקה עושה פה עבודה קדושה, בודק את כל המערכות".

גור אריה מספר כי בערך יומיים לאחר החג, מסתיים הביקוש החריג ללחם: "הבקשה החריגה ללחם מסתיימת בערך יומיים אחרי צאת החג, יש ביקוש גדול מאוד, ופחות או יותר ביום השלישי מתחילים לייצר את הכמויות הרגילות על פי הדרישה של הציבור".

המשאית הראשונה עם כיכרות הלחם הטריים יצאו בשעות הלילה המאוחרות, כך אומר סמנכ"ל מאפיות ברמן רמי סגן בשיחה ל'כיכר השבת'. "אנחנו מפעילים את כל הקווים, בתפוקה מלאה, כל תנור מייצר בערך 3000 לחמים".

משגיח הכשרות הראשי של קבוצת ברמן, הרב ישראל אייזנשטיין אומר: "דאגנו שיהיה הכל נקי, שבוע לפני פסח, כל הנקיון נגמר עד לפסח".

איך משגיחים שלא תעשה עבודה לפני צאת החג? הרב אייזנשטיין עונה: "בשבוע שלפני פסח לא נכנסו לכאן, שמו פלומבות על כל המקררים שהיו צריכים להוציא חומר גלם, וכשהמשגיח מגיע לפה חצי שעה לאחר צאת החג הוא פותח את הפלומבות, ואז אפשר להתחיל לעבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר