אסיר ביטחוני חולה מת; מהומות פרצו בבתי הכלא

אסיר ביטחוני שהוגדר כחולה סופני מת הבוקר בבית החולים. בעקבות כך פרצו מהומות במספר בתי כלא, שירות בתי הסוהר תגבר את כוחותיו ומסר כי המהומות תחת שליטה. בחברון נזרקו בקבוקי תבערה. החמאס קורא לקיים הערב תהלוכות זעם במחאה על מותו (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

מהומות במספר בתי כלא בישראל בעקבות מותו של אסיר ביטחוני: הבוקר (שלישי) מת בבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע האסיר מייסרה אבו חמדיה, כתוצאה ממחלת הסרטן, מה שגרר גל התפרעויות של אסירים בבתי הכלא קציעות, אשל, רמון ונפחא.

בתגובה למהומות מתגבר שירות בתי הסוהר את הכוחות בבתי הכלא בהם ישנן התפרעויות. האסיררם דופקים על הדלתות ומשליכים חפצים.

בשב"ס אומרים כי המהומות שפרצו נרגעו והם תחת שליטה. במהלך המהומות בכלא רמון, נפגעו שלושה עצירים ושישה סוהרים מהגז שירו הסוהרים כדי להשתלט על האירוע.

בשבוע שעבר פנה שרות בתי הסוהר לוועדת השחרורים בבקשה להקדים את שחרורו של אבו חמדיה בעקבות מצבו שהוגדר כחולה סופני.

אבו חמדיה הוא איש חמאס שגייס את המחבל שתכנן לבצע פיגוע בבית קפה בירושלים בשנת 2002, ומאז היה מרצה מאסר עולם אחרי שהורשע בניסיון רצח, בחברות בארגון טרור ובאחזקת כלי נשק.

לאחר היוודע דבר מותו של האסיר, הושלכו בקבוקי תבערה על מחסום השוטר בחברון.

יו"ר וועדת הפנים של הכנסת ח"כ מירי רגב שוחחה עם נציב השב"ס, רב-גונדר אהרון פרנקו, שאמר לה כי "השב"ס יקים ועדת בדיקה שתבדוק את מותו של האסיר".

בחמאס קראו לתושבים לקיים הערב תהלוכות זעם במחאה על מותו.

ח"כ אחמד טיבי מסר בתגובה למות האסיר כי "הממשלה נושאת באחריות חוקית ומוסרית למותו. הרשויות סירבו לשחרר את אבו חמדיה גם אחרי שהיה מטופל בכימותרפיה. השלטונות בישראל נהגו לשחרר אסירים יהודים בטענה של מחלה בשל שיעול מזדמן, אבל כאן מישהו החליט למעשה לגזור את גורלו. אני לא מבין איך שום גורם רפואי בשב"ס לא המליץ לשחרר אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר