אלעד: ועד העובדים הכריז על שביתה בשבוע הבא

פרסום ראשון: עובדי עיריית אלעד הכריזו על שביתה בימי רביעי וחמישי בשבוע הבא. בין הצעדים שיינקטו: אי פינוי אשפה,והשבתת מספר אגפים, כאשר גם הסייעות בגני הילדים ובחינוך המיוחד יצטרפו לשביתה. מקורבי ראש העיר טוענים: "הוא הגיע להבנות עם העובדים, אבל הם החליטו לחזור בהם" (חדשות, מקומי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yoav Dothan, ויקיפדיה)

המשבר באלעד: ההסתדרות אישרה לעובדי העירייה לשבות בשבוע הבא כמחאה נגד צעדים שונים שביצע ראש העיר. מאידך, ראש העיר יצחק עידן טוען כי העובדים חזרו בהם מסיכומים שהושגו.

בעוד עננת הבחירות המונציפאליות המתקרבות ברקע, הסערה בעיר אלעד גוברת ומגיעה לשיאים חדשים. חודש אחרי חשיפת 'כיכר השבת' על פרוץ המשבר באלעד בין ראש העיר המכהן יצחק עידן לבין עובדי העירייה, היום מכריזים העובדים על שביתה שתתקיים בשבוע הבא כשבמסגרתה לא תפונה אשפה, וכן ישבתו אגפי ההנדסה, חינוך, רווחה ושיפור פני העיר ובנוסף ישבתו גם הסייעות בגני הילדים ובחינוך המיוחד.

מה גרם לכאוס הגדול? כאן מתחילה מלחמת גרסאות. לדברי ועד העובדים, לא נותרה להם ברירה אלא להשתמש בנשק יום הדין."אולי זו השפה היחידה שבכירי העירייה מבינים", הם אומרים בזעם.

לדבריהם, התקציב החדש אותו מבקש עידן להעביר - פוגע קשות בעובדים, וממילא גם בתושבי העיר, שלא לדבר על הפגיעה הקשה בשירותי הדת.

ההודעה של ארגון העובדים לתושבים (צילום: כיכר השבת)

יצויין, כי לדברי גורם המעורה בנעשה בעיר, בתחילת השבוע ניסו הצדדים להגיע לפשרה, ראש העיר יצחק עידן הגיע יחד עם יו״ר ועד העובדים תומר כהן ללשכתו של אלי ישי ממנהיגי ש״ס, כאשר נציגי העובדים משמיעים בפניו את טענותיהם על המצב הקטסטרופלי אליו הגיע העיר, וזאת לדבריהם בשל הניהול הכושל של ראשיה.

במהלך הדיון אף הציגו נציגי העובדים את האישור שקיבלו מההסתדרות להשבית את העיר במידה והנהלת העירייה לא תקיים איתם משא ומתן רציני ואמיתי.

לדברי הגורם, אלי ישי נכנס לעובי הקורה וניסה לטפל במשבר כשהוא מבקש מעידן לפתור במהירות את מצוקת העובדים. אך מתברר, כי הפגישה לא הביאה לתוצאות המיוחלות והיום הכריזו בועד עובדי העירייה על שביתה שתתקיים במהלך השבוע הבא.

לדברי יו״ר ועד העובדים תומר כהן, אין מנוס מלבצע את השביתה. "ניסינו להידבר במשך שבועות ארוכים עם ראש העיר אולם נראה כי הוא נחוש לממש את הגזירות והקיצוצים מבלי להתחשב בתוצאות הקשות ובפגיעה החמורה הצפויה בתושבי העיר ובעובדים".

ראש עיריית אלעד, יצחק עידן (צילום: כיכר השבת)

מנגד, גורמים המקורבים לראש העיר רואים את העובדות אחרת לגמרי. לדבריהם, במהלך פגישה שערך ראש העיר יחד עם נציגי ההסתדרות והעובדים הגיעו הצדדים להבנות מרחיקות לכת, כשלאחר יממה - דווקא העובדים הם אלו שבחרו לסגת מהסיכומים המוקדמים ולחזור בהם מההבנות, וזאת ללא סיבה אמיתית.

לדבריהם, אלי ישי הסביר לנציגי העובדים כי הכל תלוי בהוראות של משרד הפנים, וכי קודם יש להעביר את התקציב, ורק לאחר מכן ניתן לבצע שינויים, לדברי מקורבי עידן, ראש העיר הבטיח במעמד כי יבוא לקראת העובדים.

פגישת עידן עם יו"ר ועד העובדים בלשכתו של אלי ישי (צילום: כיכר השבת)

אך בהמשך, טוענים הגורמים, נציגי העובדים טענו שאינם מאמינים לראש העיר וסירבו להגיע להסכם. "צר לנו שהם בוחרים להשבית את העיר, ננסה להגיע מחר להבנות עם ההסתדרות על מנת לדחות את השביתה המיותרת". אומרים מקורבי ראש העיר.

עוד בנושא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר