הנשיא שמעון פרס הצדיע לפרטיזנים: "כבוד גדול הוא לי"

במהלך אירוע מרגש שנערך בביתו של נשיא המדינה שמעון פרס, הוענקה מדליה מיוחדת לפרטיזנים היהודים. בין הנוכחים: גם ר' דוד סרצ'וק, נציג הפרטיזנים החרדים • צפו (בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הנשיא פרס מוקיר את הפרטיזנים: באירוע מיוחד שנערך הבוקר (שני) במעונו בירושלים, הצדיע נשיא המדינה שמעון פרס לפרטיזנים, לוחמי ומורדי הגטאות. הנשיא התייחס למצבם של הניצולים, וקרא לפעול למען ניצולי השואה: "אנו חייבים לפעול עוד ומיד כדי לאפשר לניצולי השואה ולגיבורי המלחמות לחיות בכבוד אמיתי ומלא. זוהי חובתנו המוסרית שאינה ניתנת לדחייה".

מדברי הנשיא המדינה באירוע ההצדעה: "זכות היא לי להצדיע לכם הלוחמות והלוחמים. אתם הפרטיזנים היהודים, לחמתם בשטחי הכיבוש הנאצי, באותם שטחים שבהם הושמדו מיליוני יהודים. לחמתם גם כאשר היה ספק אם נותר לכם באירופה בית ומולדת. לחמתם גם כשידעתם שרבים מבני משפחתכם הובלו כבר למחנות ההשמדה".

"כולכם עברתם את מסעות הייסורים בהרי טרשים, ביערות עבותים, ובלבכם מדינת ישראל שעומדת לקום. בנפשכם תקווה לצה"ל חזק שהיה כה חסר לעם היהודי בעת אסונו הנורא" אמר הנשיא לניצולים שהשתתפו באירוע המיוחד.

אבנר שלו נואם באירוע (צילום: כיכר השבת)

הנשיא פרס, קרא במהלך אירוע ההצדעה לממשלת ישראל ולחברי הכנסת, לפעול למען רווחתם של ניצולי השואה: "חובת כבוד לי לומר במעמד זה לממשלת ישראל, לחברי הכנסת, ולאזרחי המדינה כולה כי אנו חייבים לפעול עוד ומיד כדי לאפשר לניצולי השואה ולגיבורי המלחמות לחיות בכבוד אמתי ומלא. זוהי חובתנו המוסרית שאינה ניתנת לדחייה. אתם ראויים לכך".

רגע מרגש שנרשם במהלך האירוע התרחש כאשר הנשיא פגש את הפרטיזן מור ליטמן בן ה-96 שסיפר לפרס כי היה עד לאירוע בו נשרפה עיירת הולדתו של הנשיא ונרצחו בני משפחתו: "עמדתי באמצע היער לאחר שברחנו לבלרוס, חיפשנו מקום יבש לעצור בו, וראיתי מסביבי את וישיניבה בוערת יחד עם כפרים אחרים". הנשיא פרס אמר כי זיכרון משפחתו מלווה אותו יום יום.

במהלך האירוע, בירך יו"ר יד ושם מר אבנר שלו את הניצולים, וכן הוענקה לפרטיזנים והלוחמים מדלית הוקרה על פועלם.

פרס עם נציג הפרטיזנים החרדיים, ר' דוד סרצ'וק (צילום: כיכר השבת)

בין היתר, נכחו באירוע גם איש העסקים החב"די ר' דוד סרצ'וק, נציג הפרטיזנים החרדים, ובנו של הפרטיזן ר' יוסף סרצ'וק ז"ל, שהיה מפקד ביחידת פרטיזנים יהודים שלחמה באזור לובלין בפולין.

לאחר שעלה ארצה, העיד ר' יוסף סרצ'וק נגד הנאצים, כאשר בחלק מהדיונים הוא הופיע כעד תביעה יחידי, הרב סרצ'וק ז"ל זכה עקב כך לאות הוקרה מחלקת חקירות פשעי הנאצים של ממשלת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר