הרב אליקים לבנון קורא:

"יש להתנגד לחוק שטרן; רק הרב אריאל ימנע קרע"

הרב אליקים לבנון, מבכירי רבני הציונות דתית, קורא לחברי הכנסת מסיעת 'הבית היהודי' להתנגד נמרצות להרחבת הגוף הבוחר, וקורא לבחירתו של הרב יעקב אריאל. "סור מרע: חוק הרחבת הגוף הבוחר. עשה טוב: חוק שיאפשר בחירת רב, מעבר לגיל 70", כתב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אריאל. "להתנגד לחוק שטרן" (צילום: פלאש 90)

הרב אליקים לבנון, מבכירי רבני הציונות דתית, קורא לחברי הכנסת מסיעת 'הבית היהודי' להתנגד נמרצות להרחבת הגוף הבוחר, וקורא לבחירתו של הרב יעקב אריאל.

הרב לבנון שיגר לחברי הכנסת מכתב שבו כתב: "גם כיום "עצת הזקנים" אשר התכנסו והחליטו לתמוך בשינוי חוק הרבנות הראשית, כדי לאפשר לרב יעקב אריאל שליט"א להציג מועמדותו, היא היחידה אשר תביא למניעת קרע במחנה.

"כל בחירה אחרת, תגרום למחלוקות, אשר סופם מי ישורנו. לשם כך, אני פונה אליכם בבקשה, לפעול נמרצות לשינוי גיל הנבחרים לכהונת הרב הראשי".

"ובנוסף", קורא הרב לבנון, "יש להתנגד נמרצות להרחבת הגוף הבוחר".

הרב לבנון מסכם את מכתבו במילים: "סור מרע: חוק הרחבת הגוף הבוחר. עשה טוב: חוק שיאפשר בחירת רב, מעבר לגיל 70".

כעת צריך להמתין ולראות האם ב'הבית היהודי' יקיימו את בקשתו של הרב, או שמא ירצו לנקום בש"ס שככל הנראה ידחו את דיל 'עמאר-אריאל' ויתמכו בחוק שטרן.

יש לציין כי גורמים בש"ס ממשיכים לטעון כי דיל עמאר אריאל עדיין קיים, וכי הגר"ע יוסף תומך בדיל.

בשבוע שעבר אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון בלעדי ל'כיכר השבת' כי הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן "תשנה את הרבנות הראשית מקצה לקצה, להוסיף חמישים איש לגוף הבוחר שלמעשה הם נשים, והרבנות הזאת לא תוכל להמשיך לייצג את הציבור הדתי והחרדי".

מוקדם יותר דיווחנו כי פגישתם של הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר והרב יעקב אריאל עם מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף בוטלה. גורמים המקורבים לבית הגר"ע אמרו: "כנראה שהרב עדיין לא מעוניין בדיל עם המפלגה שהחרימה את הציבור החרדי כולו".

עם זאת יצוין, כי גורמים בכירים בש"ס ממשיכים לטעון כי דיל עמאר אריאל עדיין קיים, וכי הגר"ע יוסף תומך בדיל וצפויות התפתחויות בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר