תנובה: השחיטה גורמת סבל לבעלי החיים

חברת 'תנובה' מגיבה לתביעה הייצוגית שהוגשה בגין פרשת אדום אדום ואומרת: "שחיטה מעצם טיבה גורמת לבעלי החיים סבל וצער קשים, הצרכנים מעוניינים שהמידע יוסתר" (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

בחברת 'תנובה' מודים ואומרים כי השחיטה גורמת סבל לבעלי החיים, את הדברים אומרים בתנובה לקראת דיון הנערך היום בעקבות תביעה ייצוגית שהגישה אישה חרדית בשם רות קוליאן לאחר חשיפת פרשת ההתעללות ב'אדום אדום'.

בתביעה טענה קוליאן, כי תנובה בעצם הטעתה את לקוחותיה, ויצרה מצג שווא לפיו במשחטות החברה מתקיים יחס הוגן כלפי בעלי החיים.

קוליאן צוטטה ב'הארץ' כאומרת: "אני מקווה שבית המשפט ישמש כשוטר של תנובה, כי עד שתנובה לא תשלם מהכיס שלה, היא לא תפסיק את ההתעללות".

לקראת הדיון שנערך כאמור היום הגיבה תנובה לתביעה, והפתיעה כשאישרה שהליך השחיטה גורם זבל לבעלי החיים: "בעוד שצרכן של מוצרי צריכה אחרים יכול לסבור שייצורם אינו כרוך בגרימת סבל ופגיעה לעובדים המשתתפים בכך, צרכן של מוצרי בשר אינו יכול להניח הנחה דומה לגבי בעלי החיים שמבשרם הם מופקים, שהרי שחיטה מעצם טיבה גורמת לבעלי החיים סבל וצער קשים" אמרו בתנובה.

"די להזכיר כי על מנת לשחוט את בעלי החיים הם מוכנסים, כשהם בהכרה מלאה ולעתים גועים באימה, למתקן הקרוי 'תא עקידה', בו נלחצות אל גופם ואל ראשם זרועות התופסות אותם בכוח. לאחר מכן הם נהפכים יחד עם התא ב-180 מעלות, ובעודם מוחזקים כך נחתך צווארם והם מדממים עד אובדן הכרה. לא יכול להיות חולק כי שידור סרטון המתעד פעולות 'תקינות' אלה היה גורם למרבית צרכני הבשר הצופים זעזוע, אף שמדובר בהתנהגות חוקית למהדרין".

במקביל, בתנובה דחו את הטענה לפיה היה על החברה לעדכן את הצרכנים על אופי השחיטה והסבל שעוברים בעלי החיים: "האם לצרכנים נמסר מידע, למשל, בקשר לשלבי היצור של נעלי ספורט? או של קורנפלקס? או נייר טואלט? הדבר אמור במשנה תוקף לגבי מוצרי בשר: מידע מסוג זה הוא בדיוק המידע שצרכניהם מעוניינים שיוסתר ויורחק מהם. זאת, על מנת לאפשר להם ליהנות מהמוצר ולענג את חיכם תוך הדחקת המחשבה כי תענוג זה כרוך בגרימת סבל ליצור חי".

בתנובה אמרו ל'הארץ' בתגובה לפרשת 'אדום אדום'ק וההד הציבורי שנוצר בעקבות חשיפת מעשי ההתעללות: "האירוע התרחש לפני מספר חודשים. אדום אדום הוקיעה את המעשים ונקטה פעולות מידיות ומשמעותיות בתיאום מלא עם הרגולטורים בישראל ועם ההתאחדות באוסטרליה וביניהם - מנהל המפעל פוטר, עובדי הקבלן שהתעללו הורחקו, שונו נהלי העבודה במפעל, נערכו שינויים פיזיים במתקנים, הותקנו מצלמות המצלמות את המתרחש באזור במשך כל היממה, נאסר השימוש בשוקרים על ידי עובדים, הובאו לארץ אנשי מקצוע מוסמכים מאוסטרליה אשר בדקו את כל הנהלים ורעננו את שיטות העבודה, רועננו הדרכות לעובדים לגבי הנהלים ועוד. אדום אדום מצרה על המקרה ופועלת על מנת להבטיח את איכות המוצרים שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר