עקב כישלון החוק למינוי הרב אריאל: צהר תומכת בר' דוד סתיו

המחלוקת על הרב הראשי: עקב כישלונו הסופי של דיל עמאר אריאל, ב'צהר' מודיעים היום כי יתמכו ברב דוד סתיו לתפקיד הנחשק. "התברר לנו כי מהלך זה אינו אפשרי פוליטית" אמרו בצהר על דיל עמאר אריאל, והוסיפו: "אנו קוראים לכל הציבור שמאמין בחשיבות מעמד הרבנות לקיומה של המדינה היהודית לפעול בכל כוחו לבחירת הרב דוד סתיו" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב דוד סתיו (צילום: שמואל קמינקר)

בעקבות כישלון חוק 'עמאר אריאל' מודיעים היום בארגון רבני צהר כי המועמד מטעמם לתפקיד הרב הראשי הוא הרב דוד סתיו, ולא נשיא הארגון הרב יעקב אריאל.

כזכור, בין רבני צהר הייתה התלבטות פנימית שאף הובילה למתח בין הגישות השונות בתוככי הארגון, כשחלק מהרבנים העדיפו לתמוך במועמדותו של הרב יעקב אריאל - רבה הראשי של ר״ג ונשיא ארגון רבני צהר לתפקיד הרב הראשי לישראל.

במקביל, חלק אחר מראשי הארגון צידדו דווקא במועמדותו של היו״ר, הרב דוד סתיו רבה של שוהם לתפקיד הנכסף. בשלב מסויים חילוקי הדעות עלו מדרגה אולם הרב סתיו הסביר כי באם מועמדותו של הרב אריאל תהפוך לריאלית ומעשית - הרי שיתמוך בה בפה מלא.

היום, לאחר שקיעת הדיל, מודיעים בצהר בצורה רשמית. כי הרב דוד סתיו הוא המועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל.

בהודעה שמפרסם ארגון הרבנים נאמר: "בתחילת הדרך, לפני כשנה, היינו הראשונים לבדוק את האפשרות לבחירת הרב יעקב אריאל לרב ראשי לישראל והתברר לנו כי מהלך זה אינו אפשרי פוליטי , משפטי ומעשי".

"היום נפל דבר בישראל" אמרו בארגון הרבנים, "הובהר מעל לכל ספק סביר כי שינוי החקיקה, או כמו שהוא מכונה בציבור 'דיל עמאר – אריאל', אינו אפשרי ולמעשה אין יכולת להוביל את התמודדות הרב אריאל להיות רבה הראשי של מדינת ישראל".

"אנו קוראים לכל הציבור שמאמין בחשיבות מעמד הרבנות לקיומה של המדינה היהודית לפעול בכל כוחו לבחירת הרב דוד סתיו, יו"ר הארגון ורב העיר שהם. הרב סתיו, החתום על תוכנית השינוי, הקדיש את חייו ופועל שנים ארוכות למען הנחלת יהדות במאור פנים לאזרחי ישראל, בין היתר באמצעות ארגון צהר, ומחויב לנושא בכל מאודו. בשל כך הוא יצליח להיות האיש שיחזיר את האמון של הציבור היהודי בישראל ברבנות הראשית ויהפוך אותה לגוף מרכזי בשלטון המדינה".

בצהר הוסיפו: "בחירתו של הרב סתיו אינה מובנת מאליה, אבל ההרתמות של כל הגופים המאמינים במדינה היהודית והדמוקרטית יכולה לתת את התקווה לשינוי פניה של הרבנות הראשית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר