הבית היהודי פסל נציגה בגוף הבוחר מחשש שלא תיישר קו

לאחר שמונתה כחברה בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, ביקשו במפלגת הבית היהודי מגילה פינקלשטיין להסיר את מועמדותה בשל החשש כי תצביע לרב דוד לאו (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ישיבת סיעת 'הבית היהודי' (צילום: פלאש 90)

גילה פינקלשטיין, ח"כ לשעבר של סיעת המפד"ל, מונתה לפני כשבוע וחצי על-ידי מפלגת 'הבית היהודי' לחברה בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל.

פינקלשטיין נבחרה כאחת מעשר הנשים שמונו מטעם שר הדתות נפתלי בנט כדי שתצביע עבור מועמד מהפלגה לתפקיד, הרב דוד סתיו.

ב'מעריב' דווח הבוקר כי המפלגה ביקשה מפינקלשטיין להסיר את השתתפותה בגוף הבוחר, וזאת בשל חששם כי היא תהיה מחויבת לראש הממשלה בנימין נתניהו, ותתמוך במועמדותו של הרב דוד לאו, אותו רוצה ראש הממשלה בתפקיד הרב הראשי.

לפי הדיווח, בבית היהודי הבינו את הטעות במינויה רק לאחר שמילאה את הטפסים, ביום שישי לפני כשבוע, בטרם אושרה מועמדותה בממשלה.

יו"ר סיעת 'הבית היהודי', ח"כ איילת שקד, מיהרה להתקשר אל פינקלשטיין וביקשה ממנה להסיר את מועמדותה, בטענה כי בשל קרבתה למשפחת לאו היא מבקשת ממנה לבטל את המינוי. פינקלשטיין החליטה לותר על התפקיד.

גורמים בבית היהודי טוענים כי כבר ביום שישי, בטרם חתמה על הטפסים, כדי לבטל את מועמדותה ולמנות מישהי אחרת במקומה.

בתוך כך, דווח ב'מעריב' כי בסביבתו של הרב סתיו ניסו בימים האחרונים להפעיל לחצים על הרב אליעזר איגרא כדי שיסיר את מועמדותו בבחירות מחשש שיחבל בסיכויי הרב סתיו לסכות בתפקיד.

היהודי נמסר: "כפי שהתחייב, יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מינה עשר נשים לגוף הבוחר של הרבנים הראשיים. מבין המועמדות שהיו לתפקיד נבחרו עשר המתאימות ביותר, ובהן גם חילוניות. הניסיון לייחס מניעים כפי שמוזכרים בידיעה מופרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר