ליברמן על האסיר X הנוסף: מקרה חמור במיוחד

ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לחשיפת קיומו של אסיר איקס נוסף ואמר כי "מדובר במקרה חמור במיוחד". השר יצחק אהרונוביץ' אמר כי "אין במדינת ישראל עצורים שנעלמים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליברמן ואהרונוביץ' (צילום: פלאש 90)

יו"ר וועדת חוץ ובטחון ח"כ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (רביעי) לחשיפת 'ידיעות אחרונות' באשר לקיומו של אסיר X נוסף בישראל, אשר שמו אסור בפרסום וכך גם כל פרטיו, תפקידיו והעבירה שביצע.

"בהמשך לכל דברי ההבל שעלו באחרונה בנושא הפרסומים על אסיר X Y או Z", אמר ליברמן, "אני מבקש להדגיש כי מדינת ישראל מכבדת את החוק וכל אותם מקרים נמצאים תחת פיקוח צמוד של המערכת המשפטית והפרלמנטרית דרך ועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון. מדינת ישראל שומרת על כל הזכויות של האסירים בהתאם לחוק".

ליברמן הדגיש כי "אנחנו מקפידים בנושא על קוצו של יוד, וזאת על אף שמדובר במקרה חמור במיוחד".

מנגד, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אומר הבוקר כי "בפרוטוקול של מליאת הכנסת מ-20 בפברואר מופיעים הדברים וככה אני אמרתי אותם ואני חוזר עליהם - 'אין במדינת ישראל עצורים עלומים ונעלמים. אין במדינת ישראל התנהלות במחשכים, יש במדינת ישראל פיקוח וליווי משפטי מתאים, הקפדה על חוקים ונהלים וכן, יש גם דאגה גדולה לביטחונה של מדינת ישראל, דאגה שעל מנת לטפל בה יש לעיתים לפעול בחשאיות רבה'".

"אני חוזר על הדברים האלה, אכן אין במדינת ישראל עצורים שנעלמים ומשפחתם לא יודעת על מעצרם", הדגיש אהרונוביץ', "גם אין עצורים שנעלמים ורשויות המשפט, הפרקליטות ובתי המשפט לא מטפלים בעניינם. על מעצרו של כל עצור נמסרה הודעה לגורם הרלוונטי ועניינו מטופל על ידי התביעה ובתי המשפט, לפי כל הוראות החוק".

עם זאת, מודה אהרונוביץ' כי "יש מקרים שלא ניתן לפרסם דבר קיומם ברבים וזאת כדי למנוע נזק לביטחון המדינה ואז נעשה הדבר מכוח צו איסור פרסום שיפוטי. יש גם לעיתים תיקים שבהם הכרח הוא להחזיק אסיר בשם בדוי כדי למנוע נזק לביטחון המדינה, אלא שגם בתיקים אלה נשמרות כל זכויות האסירים בקפדנות. ובוודאי שאסירים אלה אינם נעלמים מבית המשפט".

באשר למקרה של האסיר X השני, אמר אהרונוביץ' כי "הפרסומים באו בעקבות החלטת בית המשפט להתיר לפרסם כי באחד המסמכים שהוגשו לו בהליך לחקירת סיבות המוות צוין שהיו בשב"ס נהלים מפורטים שחלו על האסיר שהתאבד לפני כמה שנים. על סמך המשפט היחיד שנאמר שם זה נבנו תילי תילים של פרסומים. כמובן שלא אוכל לפרט בנושא הזה כי כל שאוכל לומר שאין בפרסום הזה מילה או חצי מילה הסותרת את הדברים שאמרתי לפני כמה חודשים על דוכן הכנסת. אני מציע לציבור להימנע מספקולציות על סמך הפרסום האמור ולכן אני שב ואומר פעם נוספת - אין במדינת ישראל עצורים עלומים או נעלמים".

כאמור, על כל פרטיו של האסיר הנוסף המוחזק בשם בדוי מוטל צו איסור פרסום. אתמול, אישרה הצנזורה את בקשת "ידיעות אחרונות", לפרסם כי בישראל קיים "אסיר איקס" נוסף מלבד בן זיגייר.

עורכי דינו של זיגייר חשפו כי "בחומרי החקירה קיימים נהלים ספציפיים וארוכים הן לגבי דיירו הקודם של אגף 15 (יגאל עמיר), והן לגבי אסיר נוסף השוכן באגף 13 (אגף ביטחוני שמאפייניו ומאפייני הדייר בו דומים ביותר למאפיינים של אגף 15 ודייריו)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר