הרב שרלו: "פסילת הרב אליהו - חציית קווים חמורה"

הרב יובל שרלו, אומר בתגובה להודעת היועץ המשפטי לממשלה לפיה מועמדות הרב אליהו אינה ראויה, כי בהחלטה "נחצו קווים חמורים מאוד על ידי היועץ המשפטי לממשלה" (בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב יובל שרלו (צילום ארכיון: פלאש 90)

"בפסילת הרב שמואל אליהו נחצו קווים חמורים מאוד על ידי היועץ המשפטי לממשלה", כך אומר הערב (שלישי) הרב יובל שרלו בתגובה להודעת היועץ המשפטי לממשלה לפיה מועמדות הרב אליהו אינה ראויה.

"ביני ובין הרב שמואל הי"ו יש מחלוקות גדולות", כותב הרב שרלו, "הוא גם כתב עלי בפומבי דברים מכוערים מאוד; לא זו בלבד, אלא שבנושא שעליו היועץ המשפטי מתגולל עליו – אני חושב שהוא עשה מעשה לא נכון, פסק לא נכון, ואף התבטאתי בנושאים האלה בעבר. אני גם חושב שבהקשר זה, ייגרם נזק גדול, אף שהוא מועמד מתאים מאוד בהקשרים אחרים. ואף על פי כן, אני חושב שנחצו קווים חמורים מאוד".

לדברי הרב שרלו: "יסוד הבחירה צריך להיות בידי הציבור, או בידי מי שהציבור הפקיד בידיו את הבחירה – הגוף הבוחר. זוהי המשמעות הפשוטה ביותר והראשונית ביותר של מינוי פרנס על הציבור על ידי הציבור. הסמכות לפסול מועמד מבחירת הציבור צריכה להיות נתונה רק למצבים קיצוניים שבקיצוניים, בראש ובראשונה כאשר מדובר בשחיתות אישית, שהרב שמואל הי"ו אפילו לא נחשד בה, או בעבירות חמורות".

"לעומת זאת, כאשר מדובר בעמדות – גם אם הן לא מוצאות חן בעיני המערכת המשפטית – היא צריכה לצמצם את עצמה ולהניח לציבור לבחור את מועמדיו".

הרב שרלו מתייחס לפסקים שיוחסו לרב אליהו לפיהם אסור להשכיר דירות לערבים ואומר: "במקרה הנידון – השכרת בתים לערבים – הוא עצמו חזר והבהיר את עמדתו, ומיקד את העמדה בערבים שהם אויבי ישראל. יש מקום להתווכח על העמדה עצמה, אולם לא בהקשר הזה, ושאלת עמדתי האישית בנושא הזה אינה רלוונטית. אני חושב שכל מי שרוצה בשלטון החוק הצודק צריך להצטרף למחאה על שימוש לא-ראוי בעמדת הכוח של היועץ המשפטי. אני גם חושש מאוד שאנו נמצאים בתהליך שמוביל לאיפה ואיפה, שימוש בכוח משפטי נגד עמדות שלא מוצאות חן בעיני מי שמכהן ברגע זה בתפקיד מסוים, ולא לפי אמות מידה אובייקטיביות".

בסיום דבריו כותב הרב שרלו: "אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה להסיר את הערתו על מועמדותו של הרב שמואל אליהו, ואם יוגש בג"ץ נגד זה – אני קורא למערכת המשפט לצמצם את עצמה למקומות החשובים של פעילותה, ולא לראות את עצמה כקובעת לציבור מי יעמוד ייבחר על ידו, בקשת תפקידים רחבה. מותר לרב שמואל אליהו הי"ו להציג את מועמדתו, מותר לציבור לבחור במועמד הראוי בעיניו, ואסור לפסול אותו אלא, כאמור, במצבים קיצוניים שבקיצוניים. לא היועץ המשפטי לממשלה הוא שיקבע מי יהיה הרב הראשי לישראל, כמו גם תפקידים רבים אחרים במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר