הבית היהודי: דורשים להעביר חוק משאל עם כתנאי לתמיכה בתקציב

עוד לא החל המו"מ ובמפלגת הבית היהודי מתנים את התמיכה בתקציב המדינה בהעברה מידית של חוק משאל עם. במפלגת יש עתיד עדיין לא הגיעו לעמדה ברורה בנושא (בארץ)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
נפתלי בנט ואיילת שקד (צילום: פלאש 90)

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט יודיע בישיבת סיעה שתיערך היום (ב'), כי הבית היהודי ידרוש להעביר את חוק משאל עם כתנאי לתמיכה בתקציב המדינה.

ח"כ שקד: "במצב של התפרקות מסמכות ריבונית, משאל עם נהוג בעולם כולו. בארצנו הוא ימנע קרע בעם. הדבר מונע מכירת חבלי מולדת בקומבינות. מי שמתנגד למשאל עם לא מאמין בעמו". דברים כגון אלו אמר גם יו"ר הסיעה בשיחות סגורות: "זוהי דרישה ערכית ומוסרית .המשימה הראשונה שלנו בבית היהודי היא למנוע קרע בעם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התחייב אתמול (א') בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה במרכז למורשת בגין, כי יקוים משאל עם במידה ויגיעו להסכם שלום. "קודם כל אם היא תהיה היא תובא למשאל עם. אני מאמין שזה הכרחי. אני לא חושב שהחלטות כאלה אפשר לקבל, אם אכן יושג הסכם, במהלך קואליציוני כזה או אחר, אלא הדבר הזה צריך להיות מובא להכרעת העם".

שר האוצר יאיר לפיד עוד לא הודיע על עמדה ברורה בנושא, ובקרוב יש עתיד תקיים התייעצות סיעתית סביב השאלה האם לקיים משאל עם כתנאי לתהליך מדיני. במפלגה מתנגדים להבאת חוק משאל עם כחוק יסוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר