תפנית לקראת סופו של המירוץ לרבנות: הרב איגרא פורש

תפנית במירוץ לרבנות הראשית: הרב אליעזר איגרא הודיע כי החליט לפרוש מהמירוץ. "מאחל הצלחה למתמודדים השונים, ומקווה שבעז"ה הרבנות הראשית תהיה סמכות הלכתית" (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב איגרא (צילום: מירי אמיתי)

תפנית במירוץ לתפקיד הרב הראשי לישראל: הערב (שני) הודיע המועמד הציוני דתי הרב אליעזר איגרא על פרישתו מההתמודדות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי של מדינת ישראל.

יצויין, כי מלכתחילה נחשבו סיכוייו של הרב איגרא לנמוכים במיוחד, וזאת לעומת שאר המתמודדים הרב דוד סתיו רב היישוב שוהם, הרב דוד לאו רבה של העיר מודיעין, והרב יעקב שפירא ר"י מרכז הרב.

לדברי הרב איגרא: "החלטתי להסיר את מועמדותי לתפקיד ואני מאחל הצלחה למתמודדים השונים ומקווה שבעז"ה הרבנות הראשית תשכיל להוות סמכות הלכתית והנהגה רוחנית ומוסרית לכלל הציבורים והמגזרים ותזכה לקרב את עם ישראל לתורת ישראל ולאביהם שבשמיים".

יצוייק, כי לאחר ההחלטה על הפרישה, שוחח הרב איגרא על חלק מהמועמדים לתפקיד הרב הראשי, ואיחל להם הצלחה בבחירות שייערכו ביום רביעי הקרוב.

על פי הערכת גורמים המעורים במירוץ, פרישתו של הרב איגרא תורמת כח משמעותי לטובת מועמדותו של הרב דוד סתיו, וזאת לאור העובדה שחברי הגוף הבוחר שהיו עשויים לתמוך בו, צפויים להעביר את תמיכתם לטובת מועמדותו של הרב דוד סתיו.

יצויין, כי לאורך כל המאבק נחשבו הרבנים לאו ושפירא כמי שמתמודדים על מאגר קולות דומה, כאשר במקביל הרבנים סתיו ואיגרא אף הם התחרו על אותו מאגר קולות פוטנציאלי.

בימים האחרונים נחשב המאבק בין שלושת הרבנים המתמודדים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לצמוד למדיי, וכעת ברגע שהרב איגרא הודיע על פרישתו - צפוי הרב סתיו להנות מתוספת קולותיו של הרב איגרא הנמנה אף הוא על רבני הציונות הדתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר