הרדיפה נמשכת

הממשלה תאשר: הטבות להתנחלויות ולא לחרדים

מפת היישובים באזורי עדיפות לאומית, שיזכו לשלל הטבות ממשלתיות, בתחומי הדיור, התשתיות, החינוך, התרבות והביטחון, תאושר היום (ראשון) בממשלה, אך כצפוי מממשלה מדירת חרדים, יוצאו ממנה שני יישובים חרדים - העיר ביתר עילית והעיר חריש, בעוד התנחלויות רבות ייכללו במפה החדשה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ביתר עילית (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

התנחלויות - אין, יישובים חרדים - אאוט: מפת היישובים באזורי עדיפות לאומית תאושר היום (ראשון) בממשלה, וכצפוי, יוצאו ממנה שני יישובים חרדים, בעוד 15 התנחלויות ייכללו במפה החדשה.

בשנת 2009, לראשונה, אישרה הממשלה את רשימת אזורי העדיפות הלאומית, אשר היישובים הנכללים בה זכאים להטבות ממשלתיות במספר תחומים, בהם התשתיות, החינוך, התרבות והביטחון.

בשנת 2012 הורחבה הרשימה ונכללו בה הטבות בתחום הדיור. ברשימה נמצאים יישובים מעיירות הפיתוח, מגבול הצפון ומעוטף עזה.

ב"הארץ" דווח כי ברשימה החדשה שתאושר היום בממשלה יתווספו 20 חדשים, כמחצית מהן התנחלויות, בהם אשכולות ונגוהות מדרום הר חברון, וכן רחלים, סנסנה וברוכין שנחשבו כמאחזים בלתי חוקים והוכשרו לפני הבחירות על-ידי הממשלה. גם נופים, גבע בנימין, מעלה מכמש ואלון מורה ייכללו ברשימה.

אל הרשימה התווספו גם יישובים בהם מתגוררים מפוני גוש קטיף בתוכנית ההתנתקות, בהם, באר גנים, בני דקלים, גני טל, נצר חזני וחזן. רוב תושבי ההתנחלויות הללו שייכנסו לרשימה הצביעו בבחירות האחרונות לבית היהודי, עם זאת, הם עונים לקריטריונים שקבעה הממשלה על קברת לגבול או היותם תחת איום ביטחוני.

לרשימת אזורי העדיפות הלאומית ייכנסו גם היישובים - קיבוץ אלומות בעמק הירדן, היישוב הקהילתי אלון הגליל, המושב הדתי-חילוני אמציה בחבל לכיש, קדיתא שבגליל העליון, שלווה שבמדבר הנגב ומצפה אילן.

כצפוי מממשלה שהדירה את המפלגות החרדיות ומתנכלת ככל יכולתה לכל מה שקשור לציבור החרדי, כך גם כעת, שני יישובים המזוהים עם הציבור החרדי יוצאו מהרשימה.

היישוב הראשון הוא העיר ביתר עילית, בה מתגוררים למעלה מ-40 אלף תושבים, רובם חרדים המזוהים עם המפלגות החרדיות יהדות התורה וש"ס.

היישוב השני הוא העיר חריש, הפרויקט של שר הבינוי והשיכון הקודם אריאל אטיאס, שתכנן להקים במקום עיר חרדית, אך גם היא תוצא מהרשימה.

שני יישובים נוספים הוצאו מהרשימה שתאושר בממשלה - ההתנחלויות אפרת וקדר.

בעוד העיר ביתר עילית, הנחשבת גם היא ל"התנחלות", לא תזכה לשלל ההטבות מהממשלה, לכאורה רק בשל היותה מזוהה עם הציבור החרדי, הרי שלא מעט התנחלויות יזכו להטבות האלה, לאחר אישור נוסף של הדרג המדיני, וזאת בשל התחייבות ישראל לממשל האמריקאי שלא לעודד תושבים לעבור לגור בהתנחלויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר