מפת העדיפות הלאומית אושרה; ליצמן: "הוכח שהתנכלות לחרדים ממשיכה"

מפת אזורי העדיפות הלאומית החדשה, ממנה הוצאו ביתר עלית וחריש, אושרה ע"י הממשלה. ח"כ יעקב ליצמן אמר בתגובה כי "הוכח שהתנכלות לחרדים ממשיכה". מנגד, אומר גרשון מסיקה, ראש מועצה אזורית שומרון כי "הטענה שהתנחלויות קיבלו הטבה על חשבון הערים החרדיות היא דמגוגיה זולה" (חדשות, בארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |
"ההתנכלות לחרדים ממשיכה". נתניהו (צילום: פלאש 90)

מפת אזורי העדיפות הלאומית החדשה אושרה הבוקר (ראשון) בממשלה, ארבעה שרים נמנעו בהצבעה - ציפי לבני, עמיר פרץ, יעקב פרי ויעל גרמן.

במפה החדשה ישנם יותר מ-600 יישובים שיזכו להטבות, בהן לא מעט התנחלויות חדשות שנוספו ברשימה החדשה, בעוד דווקא העיר החרדית ביתר עילית הוצאה החוצה.

במהלך ישיבת הממשלה, טענה לבני כי אין להכניס יישובים "מסוכנים" לרשימה. בנט השיב לה כי "מזל שמקימי חניתה לא חשבו בראש שלך. אכן נסיעה ביהודה ושומרון מסוכנת, אבל יש עוד הרבה דברים מסוכנים. יש להמשיך ולעודד בנייה וחיזוק יישובים ביו״ש".

השר עמיר פרץ טען כי "מדובר בסדרי עדיפויות פוליטיים ולא לאומיים שמנוגדים לתקופה של המאמצים לקידום השלום. לא ייתכן שקריית גת וקריית מלאכי מחוץ למפה בגלל קרבה למרכז הארץ, למרות שמצבן הסוציו-אקונומי קשה, ומכניסים, דרך סעיף איום ביטחוני, את ההתנחלויות מחוץ לגושים כולל התנחלויות שעד לא מזמן היו לא חוקיות".

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס לכך ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי "נעביר היום בממשלה רשימת יישובים מעודכנת לסדר עדיפות לאומית. ברשימה הזו נקבע איזה יישובים נוספים זכאים לקבל את סדרי עדיפויות. יש יישוב שתמיד עומד מעל כולם - ירושלים, שהיא בעדיפות עליונה. כל מה שנחליט עליו היום יחול על ירושלים, כל מה שייגזר מכך יחול גם על ירושלים ומעבר לכך".

היישובים שנכללים ברשימה צפויים לזכות לשורת מענקים, הטבות ותמריצים על-ידי שרי הממשלה, בין היתר בתחום התעסוקה, הדיור, התשתיות, החינוך ועוד. עם זאת, יישובים מעבר לקו הירוק זקוקים לאישור מיוחד של ראש הממשלה כדי למנוע מבוכה מדינית אפשרית.

בתגובה להחלטת הממשלה להסיר את היישוב החרדי ביתר עילית, בו למעלה מ-40 אלף תושבים וכן את העיר העתידית חריש, גוררת תגובות נזעמות בציבור החרדי.

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "הוכח שהתנכלות לחרדים ממשיכה גם אחרי התקציב".

"אי אפשר לחשוב על הצטרפות לממשלה שהחליטה לרדוף כל מה שקשור לחרדים ושפועלת לאפליה נוראה כלפי מגזר שלם", הוסיף ליצמן.

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר בתגובה כי "ממשלת ישראל הוכיחה היום שוב את אטימותה בהחלטה בלתי מוסרית בכך שהוציאה את הערים ביתר עילית וחריש ממפת העדיפות הלאומית והכניסה עשרות התנחלויות מבודדות".

"האחים בנט ולפיד לא ינוחו עד שינשלו את אזרחיה החרדים של מדינת ישראל ואת תושבי הגושים הגדולים מכל תקצוב שהוא וישמנו את תושבי ההתנחלויות המבודדות", הוסיף דרעי.

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "החלטה זו מצטרפת לרשימה ארוכה של החלטות אומללות, שהנפיקה ממשלת הזדון של נתניהו-בנט-לפיד".

"כאשר לאחרונה נשאלו על הדחף שיש בהם לפגוע בחרדים, תשובתם הייתה שהכל נעשה מתוך רצון לעזור לציבור החרדי. מעניין יהיה לשמוע את הנימוק איך החלטה אומללה זו אמורה להיטיב עם הציבור החרדי", מוסיף פרוש.

מנגד, גרשון מסיקה ראש מוצה אזורית שומרון אומר כי "הטענה כי ההתנחלויות קיבלו הטבה על חשבון הערים החרדיות היא דמגוגיה זולה של מי שמנסה שוב ושוב להביא לסכסוך מתמשך בין הציבור החרדי לציוני דתי".

"מי שיבדוק את הנתונים יגלה שהורידו מהרשימה לא פחות מ-3 התנחלויות אם לא יותר, התנחלויות העומדות בקו החזית ונמצאות שם בשליחות המדינה. בנוסף ההטבה לכאורה הקרויה אזור עדיפות לאומית טומנת בחובה מעט מאוד יחסית למה שהציבור סבור שמתקבל בעדו. אין להגדרה הזו משמעויות בהטבות בחינוך או בתרבות ואף לא במס הכנסה. מדובר בהגדרה שהיא כמעט תיאורטית", אומר מסיקה.

עם זאת", מוסיף גרשון מסיקה, "אנו רואים חשיבות ביישובים החרדים בוודאי בבית"ר עלית היושבת גם היא ביו"ש ונשמח אם ייכנסו גם הם לרשימת היישובים בעדיפות לאומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר