המרגל האיראני: "קשרו אותי לכסא"

המרגל האיראני עלי מנצורי, טוען כי הוא בכלל אתאיסט ואינו אנטי ישראלי. לדבריו, הוא נקשר לכסא, ואף אויים על ידי החוקרים. בשב"כ מעריכים: הוא היה בסיס לחוליית ריגול (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
עלי מנצור (צילום: שב"כ)

עלי מנצור, המרגל האיראני שדבר מעצרו הותר היום (ראשון) לפרסום, טען במהלך חקירתו כי אינו תומך באידיאולוגיה אנטי ישראלית, וכי הוא בכלל אתאיסט. לדבריו, במהלך החקירה הוא נקשר לכסא, נמנעה ממנו שינה והוא אף אויים על ידי חוקריו.

מנצורי טען בחקירתו כי התבקש על ידי מפעיליו האירניים להקים עסקים בישראל. מנצורי טען עוד, כי החליף כבר לפני 10 שנים את שמו לאלכס מאנס, ולדבר לא היה קשר לפעילות במדינת ישראל.

במקביל, בשב"כ מעריכים כי מנצור ייועד להקים "יחידת מודיעין איראנית" בישראל, זאת לצד הפעלתו כמפתח פעילות כלכלית במדינה.

"מדובר באיש עסקי בלגי שאינו מונע מאג'נדה אנטי-ישראלית או פרו-אירנית" אמרו עורכות הדין מיכל עורקבי וענת יערי מהסנגוריה הציבורית, המייצגות את מנצור: "התמונה מורכבת בהרבה מזו שמצטיירת כעת".

"החשוד נעצר לפני שבועות ספורים והייתה מניעת מפגש עמו עד 20 בספטמבר, הדברים יתבהרו בבית המשפט לאחר שיוגש כתב אישום ויתאפשר לנאשם להסביר את עמדתו".

כזכור, על פי הפרטים שפורסמו הבוקר (ראשון), החשוד עלי מנצור, אזרח בלגי, גויס על-ידי היחידה למבצעים מיוחדים של משמרות המהפכה באיראן, הגוף שאחראי לפיגועי טרור רבים בעולם, והובטח לו מיליון דולר.

ברשותו של מנצור נתפסו צילומים של שגרירות ארצות-הברית בישראל. הוא נשלח להקים בישראל חברות עסקיות כדי שיוכלו לשמש את מנגנוני השלטון של איראן בפעילות חשאית נגד ישראל.

מנצורי, כך לפי השב"כ, נולד וחי באירן עד שנת 1980, אז היגר לטורקיה כאשר בשנת 1997 הפך לאיש עסקים ועבר להתגורר בבלגיה. בשנת 2006, הוא קיבל אזרחות בלגית לאחר שנישא לאזרחית בלגית והחליף את שמו לאלכס מאנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר