18 שנה לרצח רבין: רבבות התכנסו בכיכר בתל אביב

מעל שלושים וחמישה אלף איש התכנסו הלילה (מוצ"ש) בכיכר רבין בתל אביב לאירוע לזכר שמונה עשר שנים לרצח שזעזע מדינה שלמה. נכדו של רבין פנה ישירות לנתניהו: "אתה חייב לנו את השלום" • צפו (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום וידאו: יוגב אטיאס - ynet)

18 שנה לרצח: רבבות בני אדם השתתפו הלילה (מוצ"ש) בעצרת הזיכרון השנתית לראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל שנרצח לפני 18 שנה ביריות על ידי יגאל עמיר.

יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה המנוח, פנה ישירות לראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, ואמר: "אדוני ראש הממשלה, לא אבוא איתך בדיבורים על מה שקרה באותו הלילה. גם אתה למדת והפנמת את לקחי הוויכוח הפוליטי. סבא שלי נרצח על השלום ואתה חייב לכולנו שלום".

(צילום: פלאש 90)

"יש לך הזדמנות מיוחדת במינה לנצל את המצב העולמי לשלום. זה לא יהיה קל ולא פופולרי - זה הזמן שלך לסגור מעגל ולהביא לנו שלום"

"אנו נדרשים כאומה להתבונן בעצמנו על מה שקרה כאן ואיך קרה לנו הדבר השפל ביותר באותו יום נורא. זה יום של הכאה על חטא ובקשת מחילה. נזכור את שריפת הצמיגים, את השלטים ואת הקריאות נגד ראש הממשלה וגיבור ישראל. נזכור את ההתקפות הפיזיות נגד רכבו ופמלייתו ואת ההסתה נגד ממשלתו שכונתה ממשלת הדמים. נזכור את הרוצח המתועב שפגע בדמוקרטיה".

נכדו של רבין בעצרת הרבבות (צילום: פלאש 90)

אלמנתו של הרב מנחם פרומן ז"ל, הרבנית הדסה פרומן, אמרה כי: "בכיכר הזאת נוצר משהו חדש, הרצון להליכה משותפת. דרך ארץ קדמה לתורה וקדמה לכל האידיאולוגיות השונות בחברה הישראלית".

הרב זאב קרוב, שהשתתף גם הוא בעצרת, אמר: "רבין אהב את העם והמדינה והקדיש להם את חייו. מזה שנים יש רפיון באהבת המדינה ותרבות הביקורת שולטת. נראה כאילו אהבת העם זה פאסה. ככל שאנשים יאהבו את המדינה יותר כך האחריות תגדל, דבר שיוביל לשמירה על החיים ועל כך שהמדינה לא תתפרק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר