לפיד: "לא תהיה הפרדת דת ממדינה בישראל"

שעות לאחר הגשת חוק "ברית הזוגיות" לו קמו מתנגדים גם בתוך האופוזיציה, הבהיר שר האוצר יאיר לפיד כי בישראל לא ניתן להפריד דת ומדינה. "זה לא יקרה" אמר בועידת ראש הממשלה (אקטואליה)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
שר האוצר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

שר האוצר יאיר לפיד הבהיר היום (שלישי) כי לא תופרד הדת מהמדינה בישראל, לפיד נימק זאת בכך שלבעיית הגדרתה של ישראל כיהודית ודמוקרטית - אין פתרון.

בנאום שנשא בועידת ראש הממשלה, אמר שר האוצר יאיר לפיד כי "מדינת ישראל מוגדרת, גם בחוק, כמדינה יהודית ודמוקרטית. במפגשים כמו זה, נהוג להצניע את ההגדרה הזו". לפיד התייחס להפרדת דת ומדינה ואמר כי "בישראל זה לא יקרה".

"אנחנו מעדיפים להדגיש את הדמוקרטיה הישראלית, את העובדה שיש לנו קצינים ושופטים ערבים וכולנו מעמידים פנים שאין בעיה. אבל יש בעיה" אמר שר האוצר.

(צילום ארכיון: פלאש 90)

לדבריו של שר האוצר: "זו בעיה שאין לה פתרון מפני שההגדרה של ישראל כיהודית ודמוקרטית אינה קלינית. אם המדינה היא דמוקרטית, איך היא יכולה להיות שייכת לבני לאום אחד?".

מוקדם יותר, הגישה 'יש עתיד' למזכירות הכנסת את הצעת חוק ברית הזוגיות, הצעה לה מתנגדים לא רק חברי כנסת מהמפלגות החרדיות, אלא גם חברי קואליציה שאינם מוגדרים כחרדים.

"במציאות בישראל של ימינו, היעדרותו של מסלול חלופי למסגרת הדתית מביא להעמקת הקרעים שבין הציבור שומר המצוות לבין זה שאינו ולהתרחקות של רבים מהמסורת הדתית" נאמר בהצעת החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר