לפיד: תכנית הדיור תהיה דורסנית ואגרסיבית

שר האוצר יאיר לפיד נשא דברים בכנס של התאחדות התעשיינים והבטיח כי תוכנית הדיור תהיה דורסנית ואגרסיבית. "נעשה הכל במקביל להכנסת חרדים לשוק העבודה", אמר (בארץ)

שושי מילר | כיכר השבת |
שר האוצר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

לראשונה נערך היום (חמישי) באילת כנס של התאחדות התעשיינים ובו משתתפים כ-600 אורחים ובכירים בתעשייה.

שר האוצר יאיר לפיד הציג בכנס את עיקרי תכנית הדיור של 'יש עתיד', אשר במסגרתה יוקמו 150 אלף יחידות דיור תוך עשור באמצעות מוסד תכנון אחד עליון וחברה ממשלתית חדשה לדיור. לפיד אמר כי יש כאלו המתנגדים לתכנית ואומרים שהיא דורסנית ואגרסיבית והבטיח שאכן יהיה כך.

לפיד תאר את התכנית כ"גוף שיכול לעשות בדיוק כל מה שחולמים עליו. יהיו לזה בלי סוף התנגדויות, אך נעבור את כולם כי משבר הדיור הפך לאיום אסטרטגי על מדינת ישראל. אנו מאבדים דור. כבר השנה נוציא מכרזים ראשונים של דיור להשכרה".

לפיד אף התייחס לסוגיית החינוך ואמר כי "המחיקה של החינוך הטכנולוגי היא בכייה לדורות. נשקם את החינוך המקצועי במדינת ישראל. התחלנו ונמשיך בפתיחת תיכונים מקצועיים והכשרות מקצועיות והכל נעשה במקביל להכנסת החרדים לשוק העבודה".

בוועידה, נשאל לפיד האם הוא מתחרט שלקח תפקיד הדורש ממנו להיות ה"איש הרע" בסיפור והוא השיב: "ממש לא. הלכתי לפני 10 חודשים על מה שאני עושה היום; עבודה, תעשייה, דיור, מעמד הביניים - עיסוק בחומרים האמיתיים של ההוויה הישראלית. בשביל זה הלכתי לבחירות זה מה שאני אוהב לעשות, זה מה שמעניין אותי וחשוב לי. סקרים הולכים ובאים. היות שאני עושה מה שאני מאמין בו אמשיך לעשות אותו, אם טוב בסקרים או לא טוב בסקרים".

בין משתתפי הכינוס נמצאים גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, שר התמ"ת לשעבר, שלום שמחון ובהמשך היום, יצטרף שר הכלכלה נפתלי בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר