מח"ש: השימוש באקדח הטייזר היה מוצדק

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי תיסגר חקירת השוטרים שנפתחה בעקבות תלונתו של בועז אלברט, תושב יצהר, על-כך שחושמל באמצעות אקדח טייזר בעת מעצרו (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בועז אלברט (צילום: דוברות יצהר)

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) כי תיסגר חקירת השוטרים שנפתחה בעקבות תלונתו של בועז אלברט, תושב יצהר, על-כך שחושמל באמצעות אקדח טייזר בעת מעצרו. העילה לסגירת התיק: "אין עבירה".

מחקירת התלונה עולה כי נגד בועז אלברט הוצא צו הרחקה מהיישוב יצהר, אך הוא הפר אותו. במשטרת ישראל טוענים כי נדרשה התערבות של כוחות יס"מ ממחוז ש"י כדי לעצור את אלברט.

מחשש לפעולות התנגדות מצד אנשי היישוב, המעצר תוכנן כמו מבצע צבאי שכלל לדבריהם "הליכה רגלית של אנשי היס"מ לביתו של אלברט בחסות החשיכה, תוך זחילה על הקרקע בקרבת הבית כאשר היה צורך מבצעי מובהק להשלים את המשימה בתוך זמן קצר ככל האפשר, על מנת למנוע חיכוך עודף עם אנשי המקום וחשש הסלמת האירוע, כפי שארע באירועים דומים שהתדרדרו ויצאו משליטה, עד כדי סיכון חיי אדם".

אלברט תאר בתלונתו כי לא התנגד כלל למעצר והשימוש באקדח הטייזר היה מיותר. אולם לפי פרטי החקירה, אלברט לא נענה להוראות השוטרים ובני משפחתו אף הזעיקו "תגבורת" כדי למנוע את המעצר. כוחות היס"מ במקום אומרים כי השתמשו באקדח הטייזר כלפי אלברט בשתי הזדמנויות בלבד לאורך המעצר ובמח"ש מדגישים כי "הסרטון אשר הוצג בתקשורת הינו סרט ערוך באופן מגמתי, אשר אינו משקף את שארע במציאות.

לכן, קובעים במחלקה לחקירות שוטרים, כי על פי נהלי המשטרה, בגלל נסיבות המעצר המורכבות שהתבצע בשטח "העלול להפוך עוין", כהגדרתם, היו השוטרים רשאים לעשות שימוש בכוח של זרם חשמלי מוגבר באמצעות אקדח הטייזר.

בתגובה, אומרת עירית אלברט, אשתו של בועז אלברט: "למול עיני ועיני ילדיי בועז חושמל פעם אחר פעם" אלברט מאשימה את מח"ש שנותנת, לדבריה, גב לעבריינות שמתבטאת לבסוף בכך שמפקד צוות היס"מ, יוסי יונה חישמל את בעלה בברבריות. אלברט בוחרת בקו אופטימי ואומרת כי "בועז, שכעת עצור בכלא איילון כיוון שמסרב לחתום על תנאים המרחיקים אותו מביתו, ימשיך להצהיר בגאון "הצו האלוקי הוא מעל צו האלוף". אנחנו מאמינים שגם כאן הגבורה היהודית תנצח".

עו"ד עדי קידר, המייצג את בעז אלברט מטעם עמותת "חננו" מוסיף כי "הודעת מח"ש בעניינו של אלברט מהווה דוגמה חיה להתנהלותה הקבועה של מח"ש מזה שנים רבות ולפיה רף הראיות הנקבע על ידם רחוק מהמציאות הקיימת והמחייבת בדיני הראיות והפסיקה. עם ישראל כולו ראה, שפט והתרשם וכעת גם הבין שמדובר במחלקה המגנה על שופטים, מכשירה אלימות של שוטרים ומפקירה את דמם של האזרחים". קידר אף מבטיח כי "אנו כמובן נערער על ההחלטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר