ירושלים: אתר חדש מציג תכנית בניית עיר לכל דורש

מיזם פרטי שעלה לרשת, מציג מפה מקוונת של כל הנדל"ן בירושלים. ומאפשר גם לכאלה שלא מבינים בתוכניות בניין עיר לקבל פירוט מדויק של כל תכנוני הבנייה בעיר (חדשות,מקומי)

שושי מילר | כיכר השבת |
ירושלים (צילום ארכיון: פלאש 90)

עמותת "הסדנה לידע ציבורי", המגדירה עצמה כעוסקת במציאת כלים "להגברת השקיפות במגזר הציבורי", יצאה בימים אלו במיזם פרטי וחשוב: מפה מקוונת של כל הנדל"ן בירושלים, בשם 'תב"ע פתוחה'. באתר האינטרנט הייעודי מוצגת תכנית בניין העיר (תב"ע) של ירושלים, הכוללת פירוט מדויק של כל תכנוני הבנייה בעיר.

לפי אתר העמותה, תב"ע היא התכנית המגדירה ומאשרת אילו תכנוני בנייה יצאו לפועל. מפרט התכנית מוגש לוועדה המרכזית לתכנון ובנייה אשר מפקידה עותקים ממנו לעיון הציבור. כך כל אחד יכול להגיש התנגדות לבנייה, במידה והוא מעוניין בקרקע או רואה עצמו נפגע מכך.

'תב"ע פתוחה' היא למעשה הנגשה פשוטה של אותן תכניות תב"ע, כך שכל אחד יוכל להבין אותן. דרך האתר, ניתן להגיע לפרטי התכנית באתר רשות המקרקעין.

האתר ממפה את כל תכניות הבנייה בירושלים על גבי מפת העיר, ובאמצעות הקלקה על האזור המבוקש, ניתן יהיה לצפות ברשימת התב"ע הקשורות באותו אזור. לצד התוכניות, מופיע פירוט לגבי השטח עליו מתוכננת התב"ע והאם תתבצע או נדחתה.

יובל אדמון, מנכ"ל הסדנה לידע ציבורי, אומר ל-ynet כי הרעיון למיזם נבע מתוך הכרה בחוסר הסימטריות, כהגדרתו, במידע המגיע לציבור. מעתה, בעזרת האתר החדש, יוכל כל אחד שרוצה לבנות את ביתו, לקנות דירה או לשפץ, לצפות במפות האתר ולדעת האם ישנן תוכניות עירוניות החלות באזור המבוקש.

ניר יריב, מנהל פרויקט תב"ע פתוחה מודה: "אני למשל לא מבין בתוכניות בניין עיר, ולכן קשה לי להבין את המידע שמופיע באתרים הקיימים". לצד יריב עומד יאיר אסף שפירא, מתכנן ערים מהמכון לחקר ירושלים. שפירא אומר כי למשל, באתר רשות מקרקעי ישראל, המידע מופיע בצורה לא ברורה כלל. "כעת אנחנו ממתינים לרשויות שיעבירו לנו מפות, ואז נתחיל לעשות את אותה העבודה גם עבור ישובים אחרים. מבחינתנו אין בעיה להרחיב את האתר באופן מיידי" אומר שפירא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר