הפיצוץ בגילה: בית המשפט האריך ביומיים את מעצרו של הטכנאי

בית המשפט האריך את מעצרו של טכנאי הגז החשוד ברשלנות עד ליום רביעי. נציג המשטרה אמר בדיון כי "החשד הוא שתפקודו של הטכנאי במקום, היה בו כדי רשלנות" (חדשות בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
טכנאי הגז בבית המשפט, היום (צילום: אוהד צויגנברג - ynet)

פרטים נוספים באירוע פיצוץ בלון הגז בשכונת גילה שבירושלים נחשפים: הטכנאי החשוד בגרימת הפיצוץ ברשלנות הובא מוקדם יותר היום (שני) לבית המשפט השלום בעיר לדיון בהארכת מעצרו.

בית המשפט האריך את מעצרו ביומיים והוציא צו איסור פרסום על פרטיו המזהים של הטכנאי.

נציג המשטרה אמר בדיון כי "החשד הוא שתפקודו של הטכנאי במקום, היה בו כדי רשלנות. חומר החקירה מעלה שאלות ותהיות רבות באשר לתפקודו. אנחנו עדיין לא יודעים באיזו דירה אירע הפיצוץ, ולא יכולים לשלול שזה קרה בדירה שכנה".

לדברי נציג המשטרה, מי שהזמין את הטכנאי היה ההרוג בעצמו, אברהם טופאן בן ה-56 שנהרג יחד עם רעייתו גלית בת 42 ובנם יוסף חיים בן השנתיים.

במהלך הדיון, כיסה הטכנאי את פניו וסירב לשוחח עם כלי התקשורת. קרוביו אמרו: "חפשו את האשמים האמיתיים, הוא לא אשם כאן".

עורך דינו של טכנאי חברת הגז "סופרגז", יהודה שושן, ציין בדיון כי הפיצוץ לא אירע בדירה שאליה הוזמן הטכנאי ושהוא נהג לפי כל הנהלים.

"מה מצופה מאדם שנתן טיפול הולם ודיווח לפי הנהלים?! הוא בדק את הדירה ממול, ירד למטה, בדק את הצנרת ואת כל השעונים. לבסוף סגר את ברז דירת המנוח למען הסר ספק. יש נהלים שלא מטפלים בתשתיות בלילה. היו תלונות בעבר על כניסה אחרת לבניין", אמר עו"ד שושן.

מוקדם יותר אמר עו"ד שושן כי מרשו עובד כטכנאי ב"סופרגז" כבר 17 שנה. "הטכנאי הפך שעיר לעזאזל כי סבורים שהוא פעל לא כראוי. אני סבור שיוכח שהוא פעל לפי הנהלים ולא נושא בשום אחריות פלילית".

שושן סיפר על השתשלות העניינים אתמול בלילה "זה טכנאי רציני שהיה כונן לילה והוקפץ בעקבות קריאה על ריח של גז. הוא לא מצא דליפה בבניין שאליו הוזמן, ולכן הוא מילא דו"ח לפי הנהלים של החברה ושל משרד העבודה. הוא נפגש עם הדייר שהתלונן, בדק את הצנרת והשעון ולא מצא דליפה".

"הטכנאי שהגיע בשעה 22:00 לבניין סיפר כי היה ריח קל של גז שיכול לנבוע מסיבות שונות ולמען הביטחון והסר ספק הוא סגר את הברז בדירה של אותו דייר, למרות שהוא לא היה חייב לעשות את זה".

לדבריו, "בבוקר היה אמור להגיע טכנאי לבצע בדיקה מקיפה, בדיקה שלא עושים בלילה. הטכנאי אמר עוד שהפיצוץ אירע מדירה סמוכה ולא מהדירה שאותה הוא בדק. לכן הוא לא יכול היה לדעת שישנה בעיה בדירה הסמוכה".

שושן התייחס למצב רוחו של מרשו ואמר כי "כמו כל בעל מקצוע שעוצרים אותו בחשד לרשלנות הוא מרגיש נורא ואיום".

בטרגדיה הנוראית שפקדה הלילה את שכונת גילה, נהרגו זוג הורים ובנם בן ה-3. הפיצוץ אירע בקומה השלישית בבניין בן ארבע קומות ברחוב שבתאי הנגבי בשכונת גילה בירושלים, כאשר מלבד שלושת ההרוגים, נפצעו 14 בני אדם, בהם אישה בת 50 שנפגעה באורח קשה מאוד וזוג קשישים בני 80 במצב בינוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר