רב ציוני בירושלים? ברקת מינה את אבי לרנר לטפל בנושא

הוויכוח סביב בחירת הרבנים הראשיים לירושלים נמשך. ראש העיר ניר ברקת מינה את אבי לרנר איש הציונות הדתית לטפל בנושא. תושבים: ברקת רוצה רב שנוי במחלוקת (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

הוויכוח בירושלים סביב בחירת רבנים חדשים לעיר חוצה זה שנים את המערכת הפוליטית בעיר כמו גם את הדרג הפוליטי הארצי. כעת, עם בחירתו לכהונה שניה, ראש העיר ניר ברקת החליט לשים סוף לסאגה.

לצורך כך מינה ברקת את איש הציונות הדתית אבי לרנר כאחראי לניהול המשא ומתן מטעמו בין חצרות הרבנים והקהילות בירושלים, כך דווח העיתונאי משה הלר ב"ידיעות ירושלים".

בבחירות שזה עתה הסתיימו לרנר ניהל את הקמפיין של ברקת בקרב ציבור חובשי הכיפות הסרוגות. בעקבות קשריו הרבים בחצרות הרבנים הדתיים, הייתה ניכרת תמיכה מאסיבית של הציבור הדתי בראש העיר.

כעת ינסה לרנר להגיע להסכמות לגבי זהותו של הרב הספרדי הבא. לפי הדיווח, ברקת רוצה במיניו של הרב שמואל אליהו רב העיר צפת ובשל-כך לרנר נמצא בפלונטר בעקבות שזהותו של הרב אליהו שנויה במחלוקת בשל אמירותיו, בעיה נוספת של לרנר היא שפעילי השטח מתנגדים להצנחתו של הרב אליהו לתפקיד.

מנגד, פעיל מרכזי בסיעת הבית היהודי בירושלים החל השבוע בסבב פגישות בבתי הרבנים הדתיים בניסיון להביא להליך בחירות פנימי מחודש, זאת במטרה לבחור ברב חלופי ולא ברב אריה שטרן מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב האשכנזי.

לדברי גורם בסיעה, גרירת ההליך עד עתה נבעה בשל החשש מהתנגדות חרדית לרב שטרן והפסד הציונות הדתית במערכה. "מדברים על זה שמחכים שהרב שטרן יעבור את גיל 70 בשביל שלא יוכל להתמודד", טוען הגורם.

מי שמנסה בכל זאת לקדם את ההליך הוא הרב חיים דרוקמן שעמד בראש הגוף שבחר ברב שטרן כמועמד הציונות הדתית, בשבועות האחרונים נפגש דרוקמן עם ברקת אך תוכן השיחה אינו ידוע ומקורביו מסרבים לפרט על מה שוחחו השניים.

הרב ישראל רוזן מרבני הציונות הדתית פרסם מאמר בו הביע חשש שהסחבת הארוכה תביא את מפלגות השלטון לבטל את התפקיד בחקיקה: "אם הנושא לא יתוקן מידית, ואם לא יבחרו אישים לסגירת פערי הרבנות בכל אתר ואתר, מהר מאד נעמוד בפני חקיקה 'יש עתידית', צודקת יש לומר, למחיקת משרות אלו מן התקן. וירושלים היא הדוגמה והמופת לשאר ערי ישראל".

תמיכה מפתיעה במועמדות הרב שטרן הגיעה מיו"ר סיעת מרצ פפה אללו שסיפר על פגישה שקיים לפני 3 שנים בביתו של הרב שטרן. "דיברנו על ציונות, על הזרמים ביהדות, על מעמד האישה ועוד נושאים. אינני יכול להגיד שהגענו להסכמות בכל, אבל מצאנו בן אדם שאפשר להגיע איתו לדיאלוג ולכבוד הדדי", סיפר אללו.

ביקשנו את תגובתו של אבי לרנר אך זה סירב להגיב: "אני מעדיף שלא להגיב בנושא".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אבי לרנר הוא מאנשי המקצוע המובילים במגזר הדתי לאומי ומייעץ לראש העיר בנושאים שונים שעומדים על סדר היום של המגזר הדתי לאומי. ראש העיר מקיים שיח וקשר שוטף עם נציגי הציבור הדתי לאומי בירושלים, חברי מועצת העיר, רבני הציונות הדתית ובהם הרב דרוקמן ונציגי בתי כנסת וקהילות וזאת במטרה לקדם את הנושאים החשובים לציבור ולירושלים ובהם בחירת רב ראשי ציוני לעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר