בית דין משמעתי לרבנים? "סתימת פיות"

רבני ערים מהציונות הדתית תוקפים בחריפות את הכוונה של שרת המשפטים, ציפי לבני, להקים בית דין משמעתי לרבנים. הרב שמואל אליהו: "דווקא רבני ישראל יושפלו?" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
שרת המשפטים ציפי לבני (צילום: פלאש 90)

רבני ערים מהציונות הדתית תוקפים בחריפות את הכוונה של שרת המשפטים ציפי לבני (התנועה), ושל סגן השר לשירותי דת, אלי בן דהן (הבית היהודי) להקים בית דין משמעתי לרבנים.

לטענתם, המשמעות של המהלך היא "סתימת פיות" לרבנים שלא יוכלו להתבטא כנגד מהלכי הממשלה, כאשר על פי החוק המוצע, יוקם בית דין למשמעת של רבני ערים, ובית הדין החדש ידון בעברות משמעת שאינן הולמות את מעמדו, ובעברות עם קלון.

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, תהה "היכן כל אבירי הדמוקרטיה וחופש הדיבור, כאשר מנסים להעביר חוק אנטי חוקי של סתימת פיות, ולאיים על רבנים ומנהיגי קהילות?".

לדבריו, "האם חושבים בממשלה שאם יעבירו חוק שניתן לחתן בארץ יהודי עם גויה, יוכלו למנוע מהרבנים לומר כי הדבר פסול ואסור?".

"הייתכן שלכל מרצה מתחיל באקדמיה יש חופש לתקוף את מוסדות השלטון וליזום חרמות נגד ישראל, לכל איש תקשורת מתלהם ואמנים למיניהם מותר להלהיב ולהסית את ההמונים בכל דרך, ודווקא רבני ישראל - משענתו הרוחנית וזקיפות קומתו של עם ישראל, יושפלו בסתימת פיותיהם והכתבת עמדתם כמריונטות? זה נגד החוק ונגד ההיגיון" אמר הרב אליהו.

הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן אמר כי "לא ייתכן שיגבילו את חופש הביטוי לרבנים. כל חברה בריאה בנויה מהמתח בין האידיאל והריאל, משום שהדבר מפרה ומקדם את החברה. מנהיגות רוחנית מציגה בפני החברה אידיאלים נעלים יותר. היא איננה משלימה עם המציאות הריאלית. אם תעשה כן, היא מועלת בשליחותה. תפקידה של מנהיגות רוחנית לבקר את הנורמות החברתיות, התרבותיות, המדיניות והמוסריות".

לדבריו, "לא ייתכן שיגבילו את התבטאויותיו של רב בישראל, או שיאסרו עליו שימוש באמצעים מודרניים להפיץ את רעיונותיו. הגוף היחיד שיכול לבקר את הרב הוא הרבנות הראשית לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר