השר יעקב פרי מאיים: בלי סנקציות פליליות נפרוש מהממשלה

שר המדע יעקב פרי שעמד בראש הוועדה לשוויון בנטל מתייחס לפסיקת בג"ץ מבהיר כי ללא סנקציות פליליות יפרשו מהממשלה. השר אורי אריאל בתגובה: "הוא יכול לפרוש" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יעקב פרי (צילום: פלאש 90)

שר המדע יעקב פרי (יש עתיד), מי שעמד בראש הוועדה לשוויון בנטל שעמלה על חוק הגיוס החדש, התייחס הבוקר (רביעי) לפסיקת בג"צ מאמש שהורה לממשלה שלא לתקצב את בני הישיבות שלא התייצבו בלשכות הגיוס ואמר: "פסיקת בג"צ מחדדת את הדחיפות בחקיקת החוק ומסמנת את תמיכת בית המשפט בהחלתה של חובת גיוס על החרדים".

השר פרי הוסיף ואמר כי "אנחנו נסדיר, לראשונה, בחוק שירות הביטחון, את סוגיית גיוס תלמידי הישיבות. אותה חובת גיוס שיש על החילונים תחול גם על החרדים, חובת גיוס לחרדים היא קו אדום".

בסיום דבריו איים פרי: "ללא חובת גיוס שלצידה סנקציות פליליות - לא יהיה חוק".

ב'יש עתיד' ובמיוחד השר יעקב פרי אומרים היום כי במידה והחוק החדש לא יכלול סנקציות פליליות הרי שהמפלגה תפרוש מהממשלה.

שר הבינוי אורי אריאל (הבית היהודי) הגיב לאיומי פרי: "בעקבות פסיקת בג"ץ האומללה שמעתי וקראתי הבוקר כי ישנם איומים על פרישה מהקואליציה אם לא יתקבלו הסנקציות הפליליות. אני מבקש להזכיר למי שמאיים את סעיף 8 במתווה המשותף עליו הם חתומים בהסכם הקואליציוני: 'שימוש בכלים כלכליים על פני כלים פליליים'".

"מי שחושב שהוא יפר הסכם קואליציוני והעולם ימשיך כסדרו טועה טעות גדולה. הסכמים קואליציונים חייבים לכבד ואם זה לא מתאים לו הוא יכול לפרוש".

"שימוש בכלים כלכליים על פני כלים פליליים", ההסכם הקואליציוני

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר