אי שוויון בנטל

במערכת הביטחון זועמים: הוועדה עושה מאיתנו צחוק

ועדת שקד אישרה את קיצור שירות הבנים אך לא האריכה במקביל את שירות תלמידי ישיבות ההסדר ובמערכת הביטחון זועמים על החלטות הוועדה. שר הביטחון בוגי יעלון מתכוון לבקש הצבעה חוזרת בוועדה. מקורביו: "פירקו חלק ממסקנות הוועדה. זה הפך להיות כמו שוק וככה לא מתנהלים" (חדשות, צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לנאמר בכתבה)

ועדת שקד תמשיך הבוקר (שלישי) באישור סעיפי החוק לגיוס בני הישיבות לאחר שאמש אישרה את קיצור שירות הבנים בארבעה חודשים, כאשר מנגד לא האריכה את שירות חיילי ישיבות ההסדר שישרתו לפי החוק החדש 17 חודשים בלבד.

במערכת הביטחון זועמים על החלטות הוועדה, שלדבריהם, שינתה מהתוכנית הראשונית. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מתכוון לבקש הצבעה חוזרת בוועדה, בשל הפיצול בהצבעה בין קיצור שירות הבנים לאי הארכת השירות של הבנות ותלמידי ישיבות ההסדר.

לפי המלצות הוועדה, בנים המשרתים כיום בצה"ל ישרתו 32 חודשים במקום 36 חודשים כיום בעוד צה"ל המליץ כי משך השירות ייקבע על פי התפקיד. בנות המשרתות כיום בצה"ל 24 חודשים, יוארך שירותן ב-8 חודשים בתפקידים מסוימים בלבד, גם במקרה זה צה"ל המליץ כי משך השירות ייקבע על פי התפקיד.

באשר לתלמידי ישיבות ההסדר, המשרתים כיום 16 חודשים, צה"ל המליץ להאריך את השירות שלהם ל-24 חודשים אך הוועדה תאשר 17 חודשי שירות בלבד. תלמידי ישיבות ציוניות גבוהות, המשרתים 16 חודשים, לפי הוועדה יקבלו דחיית שירות עד גיל 26 ואז יגויסו לשירות מלא, צה"ל המליץ להאריך את השירות שלהם ל-24 חודשים.

עיקר הזעם בצבא הוא מאחר ובצה"ל גובשו המלצות שהתנו את קיצור השירות בכך שהלוחמים ישלימו שירות ל-36 חודשים כאשר בארבעת החודשים האחרונים יקבלו תגמול הולם. במערכת הביטחון התנו את קיצור השירות בהארכת השירות לנשים לשלוש שנים ובנוסף בהשלמת הפער שייווצר בכוח האדם על-ידי הארכת השירות של תלמידי ישיבות ההסדר.

אך בוועדת שקד, כאמור, הוחלט להאריך את שירות תלמידי ישיבות ההסדר בחודש אחד בלבד, בעקבות לחץ שהפעילו רבנים מהציונות הדתית ואנשי "הבית היהודי", שדאגו לציבור שלהם.

ב-ynet צוטטו גורמים במערכת הביטחון שאמרו בזעם כי "אי אפשר לעשות צחוק ממערכת שלמה ומהצבא. אנו מכינים עבודה ובונים תוכנית. השינוי המתוכנן הוא שינוי דרמטי שהצבא ומערכת הביטחון מתכוננים אליו ונעשתה עבודה יסודית כדי להכין אותו. לא יכול להיות שיורידו את הכול לטמיון בגלל גחמות ובגלל פוליטיקה. אי אפשר לעשות צחוק מהמערכת, בטח על משהו שכבר הוסכם עליו".

מקורבי שר הביטחון אמרו כי "במקום לקחת את החלטות ועדת פרי כמו שהן, גררו את הסיפור במשך חודשים ארוכים ופירקו חלק ממסקנות הוועדה. זה הפך להיות כמו שוק וככה לא מתנהלים".

בוועדת שקד, טרם החליטו על פתרון שישלים את כול האדם שצה"ל יאבד בעקבות קיצור שירות הבנים בארבעה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר