פרסום ראשון

נתניהו מנע דיון בוועדה כדי להבטיח סנקציות פליליות

הדיונים בסעיפי הסנקציות הפליליות היו צפויים להתחיל כבר היום (שני) בוועדת שקד וזאת בתמיכת אנשי המפלגה הדתית לאומית "הבית היהודי", אך כעת מתברר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לראשי הוועדה לדחות את הדיון מאחר והוא מבקש לעשות בירור כדי להבטיח הטלת הסנקציות הפליליות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
סוף סוף מתערב. ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: הדיונים בסעיפי הסנקציות הפליליות היו צפויים להתחיל כבר היום (שלישי) בוועדת שקד וזאת בתמיכת אנשי המפלגה הדתית לאומית "הבית היהודי", אך כעת מתברר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה ביממה האחרונה לראשי הוועדה שלא לדון בנושא הסנקציות הפליליות עד להגעה להבנות עם כלל ראשי סיעות הקואליציה בכדי להבטיח הטלת סנקציות פליליות נגד לומדי התורה.

בזמן שחברי הכנסת החרדים החליטו לתקוף את בכירי מפלגת 'הבית היהודי' בכך שבגדו בעולם התורה ובציבור החרדי והפכו אותו "לשפן הניסיונות שלהם", בכירים בקואליציה אומרים הצהריים ל"כיכר השבת" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ביממה האחרונה מהוועדה לעצור את הדיונים בכדי להבטיח שהחוק החדש יכלול סנקציות פליליות.

נתניהו שקיבל דיווחים מתוך ועדת שקד כי הסעיף הנוגע לישיבות ההסדר אמור להיות מאושר בוועדה בתמיכת החרדים חשש כי יש ברית בין הבית היהודי למפלגות החרדיות שהחרדים יתמכו בישיבות ההסדר והבית היהודי יתנגדו לסנקציות הפליליות מה שיגרום לו למשבר קואליציוני עם יאיר לפיד ולכן הורה לעצור את הדיונים בוועדה בכדי לעשות בירור בתוך הסיעות ולהבטיח את הסנקציות הפליליות.

כזכור, בסוף השבוע איים השר יאיר לפיד כי "בסוף זה יהיה, לי אין התלבטויות, אמרתי מראש; אם לא יהיה שוויון בנטל וחוק שירות ביטחון (סנקציות פליליות - י.כ.) לא יחול על כולם אנחנו נפרוש מהממשלה, אנחנו עד הסוף בעניין הזה".

"כרגע הכל בידיים שלו", אומרים בוועדת שקד.

בתוך כך, במהלך דיוני הוועדה היום התברר גם כי ראש הממשלה נתניהו מתנגד למסלול ישיבות ההסדר כפי שמוצע בחוק.

חברי הוועדה היו אמורים להצביע היום על הערעורים שהגישו חברי הכסת על הסעיפים שאושרו בוועדה, אך בשעת ההצבעה על הסעיף המאשר את מסלול ההסדר, ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) קיבל הוראה מלשכת ראש הממשלה לצאת מהחדר.

אם הנגבי היה נשאר ומתנגד לערעור שהוגש, יחד עם איילת שקד ומאיר פרוש, הערעור היה נופל ומסלול ההסדר היה מאושר, מאחר והמתנגדים לסעיף מנו מנגד שלושה ח"כים - עפר שלח, אלעזר שטרן ועמר בר לב.

בעקבות כך, איילת שקד דחתה את ההצבעה על סעיף ההסדר, כדי לא לגרום לנפילתו.

במפלגות החרדיות ממשיכים לטעון כי הכל בידיים של 'הבית היהודי', יו"ר ש"ס אריה דרעי טוען כי "אם הבית היהודי יודיעו שהם מתנגדים ויצביעו נגד סעיף הסנקציות הפליליות, אנחנו נצליח להביא רוב נגד הסעיף כשגם סיעת 'העבודה' תצביע נגד".

גם השר אורי אורבך חשף היום מבלי לשים לב את מה שהנציגים החרדים זועקים כי מפלגתו לא נלחמת נגד הסנקציות הפליליות על תלמידי הישיבות אלא רק "לדלל אותם": "ישיבות הסיעה שלנו מוקדשות לדילול הסנקציות ה'פליליות' לימות המשיח, וכדי להתחשב בדרישות החרדיות ככל הניתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר