אסון ההדברה בירושלים: יוחמרו תנאי מתן רישיון למדבירים

בעקבות "אסון ההדברה" שגבה את חייהם של הפעוטות יעל ואביגל גרוס, המשרד להגנת הסביבה יגיש הצעת חוק להחמרת תנאי קבלת הרישיון למדבירים מוסמכים (חדשות, בארץ)

שושי מילר | כיכר השבת |
תנאי הרישיון למדבירים יוחמרו (צילום: shutterstock, עיבוד כיכר השבת)

בעקבות אסון ההדברה בירושלים, המשרד להגנת הסביבה יגיש הצעת חוק להחמרת תנאי קבלת רישיון למדבירים.

לפני כחודש ארע האסון שזעזע את כולנו, בו איבדה משפחת גרוס את שתי בנותיה, אביגיל ויעל ז"ל שנהרגו כתוצאה משאיפת חומר הדברה רעיל בביתן בירושלים. בעקבות זאת, היום (א') יעלה המשרד להגנת הסביב הצעת חוק הדורשת להחמיר את תנאי מתן רישיון למדבירים. בין השאר, מדבירים מוסמכים בלבד ולא עוזריהם יורשו לעסוק בהדברה וקנסות כבדים יוטלו על מפירי החוק.

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעה שתחמיר את תנאי קבלת הרישיון לעסוק בהדברה. לפי ההצעה, רק מי שקיבל רישיון הדברה מהמשרד להגנת הסביבה, יוכל לבצע עבודות הדברה, בניגוד למצב כיום, בו רוב עבודות ההדברה נעשות על ידי "עוזרי הדברה", שלמעשה, לא עברו כל הכשרה מתאימה.

כך, רק מי שיעמוד במבחני ההכשרה של המשרד להגנת הסביבה, יקבל רישיון עסק שיהיה אישי ולא ובלתי ניתן להעברה. כיום, תחום ההדברה פרוץ ומדבירים מעבירים את הרישיון שלהם לאנשים שאינם כשרים או מורשים לבצע עבודות הדברה.

מעתה, יפקח המשרד גם על ההכשרה אותה מקבלים המדברים במכללות, מכיוון ששיעור הנכשלים בבחינות המשרד גבוה ועומד על יותר מ-60%. על המדביר יהיה להציג את רישיונו למזמין העבודה ובכל חמש שנים יחויב המדביר לחדש את רישיונו. כתנאי לכך, יהיה על המדביר להשתתף בהשתלמויות ולעמוד בחובות נוספים.

במסגרת המלחמה בעבריינים, תוקם וועדה בינמשרדית שתעקוב אחר התנהלות פסולה בתחום באמצעות "רשם מדבירים" שיכלול את המדבירים המורשים בישראל ויהיה גלוי לעיני הציבור.

לפי ההצעה, העונש המירבי בגין עבירה על החוק העלולה לסכן את הציבור או את הסביבה, יכול להגיע לשנת מאסר ולקנס של 904 אלף שקלים. בנוסף, המשרד להגנת הסביבה יוכל להטיל עיצומים כספיים וקנסות בגובה של 10,000 שקלים לאדם פרטי ו-50,000 שקלים לתאגיד.

• קראו עוד על "אסון ההדברה" בכיכר השבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר