אושר בוועדת השרים: תחום המדבירים - יוסדר

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בצהריים את הצעת החוק להסדרת תחום המדבירים, הצעת חוק שיזם השר להגנת הסביבה עמיר פרץ בעקבות אסון משפחת גרוס (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, עיבוד כיכר השבת)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בצהריים (ראשון) את הצעת החוק להסדרת תחום המדבירים, הצעת חוק שיזם השר להגנת הסביבה עמיר פרץ בעקבות אסון משפחת גרוס.

הצעת החוק שאושרה תחמיר את תנאי קבלת הרישיון לעסוק בהדברה. כך שרק מי שקיבל רישיון הדברה מהמשרד להגנת הסביבה, יוכל לבצע עבודות הדברה, בניגוד למצב כיום, בו רוב עבודות ההדברה נעשות על ידי "עוזרי הדברה", שלמעשה, לא עברו כל הכשרה מתאימה.

עוד נקבע בחוק החדש כי רק מי שיעמוד במבחני ההכשרה של המשרד להגנת הסביבה, יקבל רישיון עסק שיהיה אישי ולא ובלתי ניתן להעברה. כיום, תחום ההדברה פרוץ ומדבירים מעבירים את הרישיון שלהם לאנשים שאינם כשרים או מורשים לבצע עבודות הדברה.

כמו כן, עתה יפקח המשרד גם על ההכשרה אותה מקבלים המדברים במכללות, מכיוון ששיעור הנכשלים בבחינות המשרד גבוה ועומד על יותר מ-60%. על המדביר יהיה להציג את רישיונו למזמין העבודה ובכל חמש שנים יחויב המדביר לחדש את רישיונו. כתנאי לכך, יהיה על המדביר להשתתף בהשתלמויות ולעמוד בחובות נוספים.

לפי ההצעה, העונש המירבי בגין עבירה על החוק העלולה לסכן את הציבור או את הסביבה, יכול להגיע לשנת מאסר ולקנס של 904 אלף שקלים. בנוסף, המשרד להגנת הסביבה יוכל להטיל עיצומים כספיים וקנסות בגובה של 10,000 שקלים לאדם פרטי ו-50,000 שקלים לתאגיד.

כזכור, לפני כחודש ארע האסון שבו איבדה משפחת גרוס את שתי בנותיה, אביגיל ויעל ז"ל שנהרגו כתוצאה משאיפת חומר הדברה רעיל בביתן בירושלים. בעקבות זאת, היום (א') יעלה המשרד להגנת הסביב הצעת חוק הדורשת להחמיר את תנאי מתן רישיון למדבירים. בין השאר, מדבירים מוסמכים בלבד ולא עוזריהם יורשו לעסוק בהדברה וקנסות כבדים יוטלו על מפירי החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר