הקרב על העיר המפולגת

ספירת הקולות בבית שמש: מסתמן ניצחון למשה אבוטבול

תם הקרב על עתידה של בית שמש: בשעה 22:00 החלו להיסגר הקלפיות ברחבי העיר לאחר יום בחירות אמוציונלי. מועמד החרדים משה אבוטבול ל'כיכר השבת': "התחושה מתוחה מאוד, אבל אני אופטימי. מודה לכל התומכים והפעילים". משה מונטג: "עדיין לא פותחים בחגיגות, יש לנו לילה ארוך ומתיש אבל הנתונים מעודדים" • במטה החילוני נערכים לחגיגות: "תם עידן הקיצונים" • 'כיכר השבת' בסיקור מיוחד (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבוטבול, הלילה (צילום: שלומי כהן)

הקרב על זהותה של העיר בית שמש הסתיים: בשעה 22:00, הסתיים לו הקרב הגדול על זהותה של העיר בית שמש, הקלפיות נסגרו ועשרות המצביעים האחרונים נכנסו אל מאחורי הפרגוד בכדי לבחור את מועמדים לראשות העיר.

במטות של המפלגות החרדיות מספרים כי רוב המצביעים יצאו אל הקלפיות במהלך היום ובפרט בשעות הערב, וכי הם מקווים כי בסוף הערב משה אבוטבול יוכרז בפעם השלישית כראש עיריית בית שמש.

קטטות רחוב במהלך הלילה (צילום: צביקה גרוניך)

אחוז ההצבעה בעיר בית שמש עמד על - 76%, מה שאומר שכעת הבחירות ייקבעו על מאות קולות, כאשר ההכרעה תלויה במאות קולות אותם תנועת ש"ס הצליחה או לא הצליחה להביא בבית שמש הישנה.

במטה תנועת ש"ס האווירה מתוחה ודרוכה, בכירי המפלגה מסרבים להכריז האם הניצחון בידיים שלהם, החשש להפסד הוא לא קטן בשל העובדה שאחוזי ההצבעה בשכונות החילוניות ובבית שמש הישנה היו גבוהים מאוד, מה שאומר שמצביעים חילונים שלא השתתפו בבחירות הקודמות הגיעו להצביע הפעם ככה"נ עבור אלי כהן.

דרעי עצמו בוהה עם מקורביו התוצאות מבניין העירייה הישן בבית שמש.

קראו עוד: קרב אישי; דרעי מפעיל את כל הארטילריה בבית שמש

משה אבוטבול, המועמד החרדי, אמר ל"כיכר השבת": "אני מודה לכל התומכים, לכל הפעילים ולכל המסייעים. התחושה מתוחה מאוד. אני אופטימי"

יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי אמר הערב עם סגירת הקלפיות: "אני אופטימי מאוד, אבל במתח נורא. כל עולם התורה במתח. מקווה שהמטה של אלי כהן לא יעשו זיופים. בעז"ה יהי ניצחון של משה אבוטבול".‬

משה מונטג אמר ל"כיכר השבת" עם סגירת הקלפיות: "לפי ההערכות יש למשה אבוטבול 18,750 קולות, אם זה יהיה המספר הסופי כנראה שניצחנו. אבל צריך להמתין".

"עדיין לא פותחים בחגיגות, יש לנו לילה ארוך ומתיש אבל הנתון הזה מעודד אותנו מאוד, השעות האחרונות הביאו עוד הרבה מצביעים חרדים" הוסיף מונטג.

שמעון גולדברג, חבר מועצת העיר מטעם כח אומר הערב כי הוא מעודד וכי:‬‫"בקלפיות החרדיות אחוז ההצבעה גבוהה, העלינו את אחוז ההצבעה ב - 5%, הוספנו עוד כ - אלף וחמש קולות עבור משה אבוטבול. קשה לראות שאלי כהן יעבור את הנתון של משה אבוטבול".

המבחן הגדול של דרעי: סיפק את הסחורה?

יו"ר ש"ס אריה דרעי עבד במהלך היום בכדי להוציא מצביעים מזרחיים משכונות אלו ולהביא אותם לתמוך באבוטבול, עיניהם של בכירי המפלגות החרדיות עוקבות אחר התוצאות הלילה בבית שמש הישנה, בכדי לראות האם דרעי סיפק את הסחורה וגרף קולות של מזרחיים-מסורתיים.

אריה דרעי ואלי ישי, הערב לאחר סגירת הקלפיות (צילום: שלומי כהן)

"המצב לא כל כך אופטימי" אומרים במטה החרדי: "זה כנראה יהיה לילה לבן, לילה ארוך. אם אלי כהן הצליח להביא את האלפיים קולות בבית שמש הישנה יש לו סיכויים לא מעטים לקחת את הבחירות".

מנגד, במטה החילוני של אלי כהן אופטימיים יותר ובכירים במטה אומרים כי הניצחון בידיים שלהם, "אלי הצליח להביא את הקולות מהתושבים החילונים, ניצחנו את הבחירות, זה ייקבע על הפרש של מאות קולות אבל מהערב ראש העיר הוא אלי כהן, תם עידן הקיצונים".

השר נפתלי בנט, מי שהריץ את אלי כהן סייר עם סגירת הקלפיות בבית שמש והיה מעודד: "אלי כהן יחבר בין דתיים לחילונים לחרדים, זהו זמן אחדות ועשייה - ובעז"ה הלילה נוכיח זאת".

כאמור, בשני המטות יישבו הלילה במתח רב וימתינו לתוצאות הקלפיות, לילה בו ייקבע האם הציבור החרדי ניצח את הבחירות בצדק או שמא הציבור החילוני יכבוש את העיר בראשות אלי כהן.

כתבי 'כיכר השבת' הפרוסים בבית שמש, יעדכנו און ליין על התוצאות לכשיגיעו.

בית שמש דקות לאחר סגירת הקלפיות (צילומים: שלומי כהן)
המטה המרכזי של ש"ס, לאחר סגירת הקלפיות (צילום: שלומי כהן)
המתח במטה החרדי (צילום: שלומי כהן)
המתח ברחובות בית שמש (צילום: שלומי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר