לא רק פרס ישראל: הרבנית עדינה בר שלום תדליק משואה

14 נשים נבחרו להדליק את המשואות בטקס הממלכתי בהר הרצל שיעמוד השנה בסימן 'זמן נשים'- הישגים ואתגרים. השרה לימור לבנת העומדת בראש ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים אישרה היום את רשימת מדליקות המשואות שנבחרו על ידי ועדה ציבורית. בין הנשים שנבחרו: הרבנית עדינה בר שלום, בתו של מרן הגר"ע יוסף (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עדינה בר שלום (צילום: פלאש 90)

יו"ר הוועדה לטקסים וסמלים, השרה לימור לבנת, אישרה היום (שלישי) את רשימת מדליקות המשואות בטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות בהר הרצל. מדליקות המשואות נבחרו ברוב קולות על ידי חברי הוועדה הציבורית בראשות מ"מ מנהל מרכז ההסברה, מר יצחק זוננשיין.

שרת התרבות והספורט ויו"ר ועדת שרים לענייני סמלים וטקסים, לימור לבנת, אמרה: "אני מברכת את 14 הנשים שנבחרו השנה להדליק את המשואות. כל אחת מהן תרמה בתחומה תרומה משמעותית לקידום המדינה והחברה הישראלית. כולן ראויות ובעלות הישגים מרשימים, שעולים בקנה אחד עם הנושא המרכזי של הטקס- "זמן נשים" - הישגים ואתגרים".

"זוהי רשימה מגוונת המייצגת פסיפס ייחודי של החברה הישראלית ונותנת השראה להעצמה נשית. נשים הן החוט שמאחד בין כולנו: כל אחד ואחת יצאו מרחמה של אישה, ולכל אחד ואחת יש אישה קרובה: אמא. דודה. חברה. שכנה. סבתא. אחות. בת. לפחות אחת. מאז הקמת המדינה ועד ימינו, נשים נטלו חלק מרכזי בבניינה, וסייעו לביסוסה ולשגשוגה. הגיעה העת שהמדינה והחברה הישראלית יעמידו את הנשים במרכז ויעניקו להן את הבמה הממלכתית והמכובדת של טקס הדלקת המשואות" אמרה לבנת.

"יחד עם זאת חשוב לזכור כי לצד התרומה המכרעת של נשים להתפתחות ולקידום המדינה, רשימת האתגרים שניצבת בפני החברה עד להשגת שוויון אמיתי בין המינים - עודנה ארוכה. בחירת הנושא המרכזי האמור נועדה להעניק רוח גבית למאבק הנשים נגד פערי השכר, כמו גם לדרישתן למתן הזדמנות שווה וייצוג הולם במשרות בכירות ולמאבק החשוב נגד תופעת האלימות כלפי נשים על כל היבטיה. אני מאמינה שכל משואה שתודלק השנה תיצור סדק נוסף בתקרת הזכוכית שעדיין ניצבת מעל ראשן של נשים רבות בישראל, כי הגיע זמן נשים".

מדליקות המשואות שנבחרו: שחקנית התיאטרון מרים זוהר, הרבנית עדינה בר שלום, המדענית ד"ר קירה רדינסקי, אשת התקשורת כרמלה מנשה, הינדיה סולימן מייסדת מיזם נשי ייחודי בכפר בועיינה-נוג'ידאת, טלי פרץ-כהן מנהלת מרכז סיוע לנפגעי אלימות בגליל ובגולן, חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, יושבת ראש מועצת התלמידים הארצית גל יוסף, הטניסאית שחר פאר, הספורטאית הפראלימפית פסקל ברקוביץ', מנכ"לית אינטל ישראל מקסין פסברג, מרים פרץ אשת חינוך ואם לשני קציני צה"ל שנפלו בעת שירותם הצבאי, שגרירת ישראל באתיופיה בליינש זבדיה וראש אכ"א בצה"ל האלופה אורנה ברביבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר