חקירת פרשת הרפז: 60 אלף שיחות מוקלטות

המשטרה מחזיקה בעשרות אלפי שיחות מוקלטות מהם עולים נתונים קשים שהביאו למעצר דובר צה"ל לשעבר וראש לשכת הרמטכ"ל • רק חלקן נחשפו לעצורים (בארץ)

השבוע הפכה פרשת הרפז לחקירה גלויה. אתמול (ד') פורסם מעצרם של שני הבכירים תת אלוף במילואים אבי בניהו, דובר צה"ל לשעבר ואלוף משנה במילואים ועוזר הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר. מעצרם של השניים הוארך והם שהו במהלך הלילה בכלא הדרים בשרון.

היום יובאו בניהו ווינר לדיון נוסף בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון, וישנה אפשרות שהמשטרה תחליט לשחרר אותם. שני הבכירים חשודים בהשמדת ראיות ושיבוש הליכי חקירה. בחיפוש שערכה המשטרה בבתי השניים, נמצא מחשב צה"לי אצל בניהו ומווינר הוחרמו חומרים מסווגים.

המשטרה חשפה כי החקירה מתבססת בעיקר על 60 אלף שיחות מוקלטות שהמשטרה הצבאית העבירה לידיה. עד כה, רק חלק מן החומרים הוצגו בפני הנחקרים.

מסתמן כי חקירת המשטרה תימשך על פני שבועות ארוכים ואף למעלה מכך. בשלב מאוחר יותר, צפויה המשטרה לחקור גם את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, וייתכן כי עד אז יבקשו החוקרים לקיים עימותים בין הנחקרים שנעצרו.

החשדות נגד בניהו ווינר נוגעות בשורת עברות חמורות הכוללות התנהלות תככנית ופלילית של הדרגים הבכירים בצבא נגד לשכת שר הביטחון אהוד ברק, בזמן כהונת אשכנזי, תוך שיבוש מהלכי משפט, מרמה, הפרת אמונים, השמדת ראיות וקשירת קשר לביצוע פשע.

המחשב הצבאי שנמצא בביתו של בניהו והיה אמור לחזור לידי צה"ל עם פרישתו, הכיל חומרים סודיים ועקבות התומכות בסעיף השמדת ראיות.

בדיון אתמול בהארכת מעצרם, הכחיש בניהו את החשדות נגדו וטען כי הוא שומר חוק ונקלע מתוקף תפקידו כדובר צה"ל למטווח בין הרמטכ"ל לשר הביטחון.

הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, הגיב אמש לחשדות נגד שני קציניו ואמר כי אינו מצוי בפרטי החקירה, אך הוא משוכנע שהחקירה תסתיים בלא כלום, כי ידוע לו היטב כי תא"ל בניהו ואל"מ וינר מילאו את תפקידיהם כקצינים מעולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר