בעקבות חשיפת כיכר השבת

ירושלים: חברי המועצה נגד פתיחת "הסינמה" בשבת

סקר מגלה: רוב חברי מועצת העיר ירושלים תומכים בסגירת מתחם ה"סינמה סיטי" בשבת. חברי המועצה משה ליאון וקובי כחלון טרם החליטו, ראש-העיר ניר ברקת סרב לענות לשאלה. האם עיריית ירושלים תמשיך לשמור על הסטטוס קוו בעיר הבירה? (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מתחם הסינמה סיטי. בעירייה רוצים אותו סגור בשבת (צילום: פלאש 90)

בעיצומו של יום הפורים התכנסו שופטי בית המשפט העליון בירושלים לדיון פתיחת מתחם התרבות 'סינמה סיטי' בירושלים בשבתות וחגים.

בתום הדיון, השופטים החליטו שלא להחליט וההחלטה הועברה חזרה למועצת עיריית ירושלים. היא זו שתצטרך להכריע בזמן הקרוב האם לקבל את עמדת החרדים ולסגור את המתחם בשבתות תוך שמירת הסטטוס-קוו, או לקבל את עמדת מנהלי המתחם ומיעוט חילוני התומך בהם.
לקראת ההחלטה, ערך "ידיעות ירושלים" סקר בין חברי מועצת העיר כולל ראש העירייה, על השאלה: האם תתמכו בפתיחת המתחם בשבתות וחגים? באופן מפליא למדי דעת הרוב הייתה לטובת החרדים: שמונה עשר חברי מועצה הצביעו נגד ההחלטה לפתוח בשבת, לעומת שמונה שהצביעו בעד.
אך לא לכולם הייתה החלטה. כך למשל, חברי המועצה משה ליאון וקובי כחלון טרם החליטו. רמי לוי נמנע. יעל ענתבי סירבה לענות כמו גם ניר ברקת ראש העיר עצמו.
כזכור, בדיקת אתר "כיכר השבת" העלתה כי מתחם התרבות סינמה סיטי דורס ברגל גסה את קדושת השבת בבירה, בעקבותיו, לפני שבועיים ימים, הוחלט לבטל את ההקרנה שצפויה הייתה להתקיים בשבת.
נציג החברה דאג לעדכן את אחד הלקוחות כי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הורה לבטל את ההקרנות שהיו אמורות להיות מוקרנות תוך חילול שבת: "אני מתקשר מכיוון שראיתי שקניתי כרטיס והיום ניר ברקת נתן לנו הנחייה מפורשת שאין להקרין סרטים אשר גולשים לשעות שבת", אמר הנציג והוסיף: "הייתה אמורה להיות הקרנה, אפשר היה לקנות כרטיסים פשוט ניר ברקת הגיע היום למתחם ונתן לנו הנחיה לבטל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר