הפטור ממע"מ

וינשטיין התנגד, לפיד ריכך: שירות צבאי לא תנאי הכרחי

היועה"מ לממשלה יהודה וינשטיין נפגש ביום ראשון עם שר האוצר יאיר לפיד והביע התנגדות לתוכנית לביטול המע"מ בשל הקריטריונים, בעקבות כך הביא לפיד בפני קבינט הדיור נוסח שונה מזה שעליו הכריז כי לא יבצע בו שינויים. כעת, שירות צבאי הוא רק שיקול ולא תנאי הכרחי לזכאות (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין נפגש ביום ראשון עם שר האוצר יאיר לפיד והביע התנגדות לתוכנית לביטול המע"מ על רכישת דירה ראשונה בשל הקריטריונים הכלולים בה, בעקבות כך הביא לפיד בפני קבינט הדיור, ביום שני, נוסח שונה מזה שעליו הכריז כי לא ישנה דבר בתכונית – כך מדווח הבוקר (רביעי) 'דה מרקר'.

הקריטריונים הסופיים של התוכנית אמורים להיקבע בתוך 45 יום אך נראה כי לאור התנגדות וינשטיין ינוסחו קריטריונים חדשים מאלו שרצה לפיד, כך שגם הציבור החרדי והציבור הערבי, למרות התנגדות לפיד, יהיו זכאים להטבה.

בתחילה, יזם לפיד כי המע"מ עבור רוכשי דירה ראשונה מקבלן יבוטל, רק למי שיעמוד בשורת קריטריונים, בהם שירות צבאי, אזרחי או לאומי, זאת ועוד נקבע כי לרוכשים צריך להיות לפחות ילד אחד אלא אם כן אחד מהם מעל גיל 35.

לפי הדיווח ב'דה מרקר', מתברר כי הקריטריונים הללו לא הופיעו בנוסח ההחלטה שהוגשה ואושרה על-ידי קבינט הדיור. כך שבמקום הקריטריונים המקוריים נכתב כי "זכאות לקבלת ההטבה לעניין החלטה זו תיקבע בהתחשב בשיקולים הבאים", זאת לצד פירוט של ארבעה פרמטרים – שירות צבאי או לאומי, הרכב התא המשפחתי, גיל הרוכש וקיומה של נכות חמורה.

בנוסח ההחלטה, אף אחד מהפרמטרים הללו לא הוגדר כתנאי סף מחייב לקבל את הפטור ממע"מ, למרות הצהרותיו של לפיד.

כזכור, בתחילת השבוע, צוטט לפיד ב"ידיעות אחרונות" כשאמר כי "אין לי שום כוונה לבצע שינויים בתוכנית הדיור". באשר לצעירים החרדים אמר לפיד כי כדי שתהיה להם זכאות להטבה הם צריכים להתגייס לצה"ל או לשירות האזרחי.

אלא שבעקבות הפגישה עם וינשטיין, שהבהיר ללפיד כי עם הקריטריונים הללו לא יוכל לתת לו גיבוי מאחר וחשוב לשמור על שוויון, שונה ברגע האחרון נוסח ההחלטה ובמקום הקריטריונים המחייבים הוכנסה הצהרה כללית.

באשר לסוגיית השירות הצבאי, וינשטיין המליץ ללפיד להשאיר זאת פתוח, ואכן, בנוסח ההחלטה, השירות הצבאי או שיקול מתוך מכלול השיקולים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "הקריטריונים יובאו לאישור קבינט הדיור תוך 45 יום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר