בוטל כתב האישום נגד דפני ליף

היועץ המשפטי לממשלה הורה על ביטולם של עשרה כתבי אישום נגד חלק מאנשי המחאה החברתית, ובהם דפני ליף. בנוסף, יישקל עיכוב הליכים בעניינם של ארבעה נוספים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דפני ליף בימי המחאה החברתית (צילום: TOMER NEUBERG / FLASH 90)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הכריע היום (שלישי) בנוגע להמשך ניהול ההליכים בתיקים שהוגשו בידי התביעה המשטרתית נגד מפגינים באירועי המחאה החברתית. והחליט כי בעניינם של עשרה נאשמים - ביניהם אחת ממובילות המחאה דפני ליף, תודיע התביעה המשטרתית על חזרה בה מכתב האישום.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה הורה לאחרונה לבחון את מצב הדברים ביחס להליכים העומדים ותלויים בבית המשפט בתיקים האמורים, כאשר כל תיק נבחן באופן פרטני, וזאת נוכח חלוף הזמן ולאור חשיבותם של עקרונות חופש הביטוי והזכות להפגין.

בסופו של ההליך, היועץ החליט כי על התביעה לחזור בה מכתבי האישום בעניינם של עשרה נאשמים, וזאת לאחר שנמצא כי המעשים שמיוחסים להם נמצאים ברף חומרה נמוך יחסית, אין לנאשמים הרשעות קודמות ולא עומדים נגדם כתבי אישום רלוונטיים נוספים.

בחלק מהתיקים נוספו לשיקולים גם קשיים ראייתיים שהתעוררו בהם. לגבי ארבעה תיקים נוספים, בהם רף המעשים שיוחסו לנאשמים היה בעל חומרה בינונית, ולא היו לנאשמים הרשעות קודמות או כתבי אישום נוספים רלוונטיים שעומדים נגדם, החליט היועץ כי התביעה תודיע לנאשמים על נכונותה לשקול בחיוב בקשה לעיכוב הליכים, ככל שזו תוגש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר