מחאת "דוד הנחלוואי"

גפני: "זו מציאות בעייתית שמתנהלים לפי מצב רוח"

למעלה מ-80 אלף איש הצטרפו לכל התמיכה ב"דוד הנחלוואי", אליהם מיהרו להצטרף הפוליטיקאים. ח"כ משה גפני, תוקף ואומר כי "לא ייתכן שזה ישפיע על אלו שקובעים את המדיניות". גפני טוען כי הציבור החרדי לא בתהליך של התהוות למרות המחלוקת וחושף מה הבטיח שר הביטחון על חוק הגיוס (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום מסך: דף הפייסבוק "גם אני עם הנחלוואי")

הרשת החברתית סוערת, למעלה מ-80 אלף איש הצטרפו להבעת התמיכה בלוחם הנח"ל, דוד אדמוב, והצטרפו לדף התמיכה "גם אני עם דוד הנחלוואי".

בעוד הפוליטיקאים מצטרפים לטרנד ומביעים תמיכה, חבר-הכנסת משה גפני (יהדות התורה) מביע תמיכה מסויגת, במקרה שהחייל עשה זאת כדי להגן על עצמו, תוך העברת ביקורת על היסחפות המנהיגים אחר מצב הרוח של העם.

בראיון למרדכי לביא בתוכנית "שמונה עד עשר" ברדיו "קול ברמה", התייחס גפני למחאה הגוברת ואמר כי "אני לא מכיר את הפרטים, לצבא יש 2 מטרות. הראשונה להגן על החיילים ועל הציבור ומצד שני לא להפוך לעם שמתעלל באחרים".

"אני רואה שנפתלי בנט לוקח טרמפ על העניין הדיגיטלי הזה, זה מה שהוא יודע לעשות", עקץ גפני והוסיף לתקוף: "המציאות שהמדינה מתנהלת על פי מצב רוח רגעי של הציבור היא בעייתית".

גפני הוסיף ותקף: "לאזרח אין את הראייה הרחבה והכוללת ולא ייתכן שזה ישפיע על אלו שקובעים את המדיניות. זה דבר חמור שהכל מתנהל על פי גחמות בלי לראות את הראייה הכוללת".

"זה בכל מה שקורה לאחרונה", המשיך גפני, "כמו הגחמה של התקופה של ערב הבחירות להצביע ליאיר לפיד בגלל הגחמה של הפייסבוק וכיום אנחנו במצב אחר לגמרי בגלל הדבר הזה. זה בכל העולם המערבי וזה תפס גם לצערי בישראל באופן משמעותי. זה דבר שיכול להביא לנזקים בלתי הפיכים".

גפני נשאל האם מחאה שכזו יכולה להתרחש גם בציבור החרדי ואמר כי "זה לא יקרה בציבור החרדי. אני חי בתוכו ובסך הכל הכללי הוא נשמע לגדולי הדור. נכון שיש ביקורות שלא שמענו בעבר אבל המיינסטרים החרדי שומע ומציית לגדולי הדור".

"יש אוירה של מחלוקת שירדה לעולם וזה אומר שרבותיו אומרים כך ואלו אומרים אחרת אבל הציבור בכללותו מציית לדעת תורה", התייחס גפני בעקיפין לפילוג בציבור הליטאי.

"אנחנו לא בתהליך של התהוות", טוען גפני, "חלו שינויים אבל לא בתשתית הבסיסית של הציבור החרדי שלא השתנתה כמלוא נימה. זו אוירה של תקשורת שלא מייצגת את האמת הבסיסית שדעת תורה היא קודש קודשים".

באשר לגזירת הגיוס על בני הישיבות, אומר גפני: "אני לא רגוע בכלל, אני לא בורח מאחריות מהנושא של הגיוס, אני עומד בחזית מול החילונים והחרדים. אני אומר ומציג לגדולי התורה באופן מקצועי".

"במשך שנתיים וחצי לא היה חוק וחל עליהם חוק שירות ביטחון והיה צריך לגייס אותם, מבחינת הצבא אמנם התקבל חוק רע מאוד וחמור, אפשר לומר חציית גבולות בין הציבור החרדי למדינה, ואנחנו נלחמים כנגדו בצורה מוחלטת".

באשר לפגישה עם שר הביטחון בוגי יעלון, סיפר גפני: "קבענו פגישה עם שר הביטחון וישבנו לפגישה מוקדמת יחד עם שאר הח"כים במשרדו של אחיו של דרעי, הפגישה עם שר הביטחון הייתה מצוינת והאווירה הייתה טובה כמו גם הנושאים שעלו".

"הייתה אמירה משמעותית של משה בוגי יעלון שלא יהיה אף ראש ממשלה או שר ביטחון בישראל שיביא את הציבור החרדי למצב של מסירות נפש על גזירת הגיוס", סיפר גפני.

"אני לרגע לא מרוצה", הוא מבהיר, "מתנהלת מלחמת תרבות ורוצים לחלן אותנו, רוצים שנשתנה ואין סיכוי שזה יקרה אבל כולם מבינים שאי אפשר לכפות עלינו שינוי באורח החיים".

גפני התייחס לביקורו של יו''ר הבית היהודי בניחום האבלים אצלו בערב פסח ואמר: "יש לי מאבק עם נפתלי בנט, הוא הולך לפרסם כללים שמי שלומד תורה יקבל ניקוד מופחת המגיע לידי ביטוי במישור הכספי במעונות היום עליהם הוא מופקד, אבל כשהוא בא לנחם אני עושה את ההפרדה בין הדברים".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר