חילול השבת ביד לבנים: בבית היהודי תוקפים

בצעד חמור מארגני הטקס המרכזי ביד לבנים, של אירועי יום הזיכרון פעלו תוך חילול שבת. בעוד החרדים שותקים, חברי כנסת מהבית היהודי תוקפים בחריפות את הצעד (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

החרדים שותקים, בבית היהודי תוקפים: היום בערב (ראשון) יחלו אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, היום בו תתייחד מדינת ישראל עם זכר נופליה.

אחד הטקסים המרכזיים יתקיים בשעות אחר הצהריים ברחבת יד לבנים בירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בצעד חמור וחסר תקדים, מארגני הטקס החלו את ההכנות עוד אתמול בטרם יצאה השבת, ובכך התעלמו מרגשות של ציבור שומרי התורה והמצוות בישראל.

ח"כ יוני שטבון מהבית היהודי, מעוטר צל"ש על תפקודו במלחמת לבנון השנייה, ובעצמו שומר תורה ומצוות פנה הבוקר במכתב לראש העירייה ניר ברקת וליו"ר יד לבנים אלי בן שם.

"יום הזיכרון הוא יום לאומי. אין בו חלוקות סקטוריאליות - חרדים כחילונים, דתיים כמסורתיים - אומה שלמה שותפה לזיכרון והוקרת הנופלים", כתב שטבון, "אבל מסתבר, שדווקא בין מארגני טקסי הזיכרון הממלכתיים יש הסבורים כי לי ולשכמותי, יהודים שומרי תורה ומצוות, אין מקום ביום הזיכרון הלאומי".

שטבון טען כי "לא יעלה על הדעת ששומרי התורה והמצוות יודרו משותפות ביום ואירועיו", והדגיש כי "יום הזיכרון אינו נחלה פרטית או מגזרית, אין לאיש פטרונות בלעדית על אופי הטקסים ומועדיהם ולמעלה מכך אין לאיש את הזכות להפעיל סלקציה על משתתפי הטקס".

ח"כ שטבון הבהיר כי "בחילול השבת הגדול שאירע אתמול, עמדו המארגנים כשומרי סף המדירים ציבור שלם מהשתתפות". שטבון תבע מניר ברקת ואלי בן שם "לפרסם התנצלות פומבית על חילול השבת וכן בפני ציבור שומרי התורה והמצוות, ובו משפחות שכולות, על הפגיעה ברגשותיהם והדרתם משותפות בטקס".

ח"כ אבי וורצמן הגיב אף הוא נגד חילול השבת. בפוסט שכתב אמש (מוצאי שבת) ברשת החברתית פייסבוק, כתב סגן שר החינוך: "מעבר לעובדה שהדבר מנוגד לחוק הוא חסר רגישות לחלוטין ומעציב מאוד כל בר דעת. אני מתכוון לפנות כבר מחר למארגנים ולעמוד על כך שיתקיים ברור כיצד קרה הדבר וכיצד בכוונתם לוודא שהדבר לא ישנה".

השערורייה נחשפה על ידי העיתונאי ידידה מאיר בפוסט שהעלה ברשת החברתית פייסבוק בו גולל את אשר התרחש. בשיחה עם "כיכר השבת" עם צאת השבת אמר מאיר: "שבת היא מתנה, חבל שהיא הופכת למאבק בין מגזרים. התחושה שלי היא שמדובר בחברת קבלן שרצתה לגמור את העבודה יותר מהר, והכסף ניצח את השבת".

הרב יוסף פרידמן, שליח חב"ד לקריית הלאום, מסר ל"כיכר השבת": "בשעה 17:15 עברתי ליד מתחם יד לבנים כדי להביא רב שימסור שיעור לפני תפילת מנחה. כשחזרנו ועברנו שוב בשעה 17:50 כבר הקימו אוהלים בצבע כחול שלא היו שם קודם, וכן ראיתי משאיות פורקות ציוד. השבת היא של כל עם ישראל. יחד עם שכנים נוספים הצטערתי לראות חילול שבת מופגן שכזה. לא הצלחנו להבין מי האחראים לכך אך הדבר צורם דווקא כיוון שהאירועים נדחים על מנת למנוע חילול שבת".

אלי דאהן, יו"ר ארגון "יד לבנים" בסניף ירושלים אמר בתגובה הבוקר ל"כיכר השבת": "כפי שתואם עם היחידה לאבטחת אישים מפתחות האתר נמסרו לידיהם ביום שישי, למיטב ידיעתי העבודה שנעשתה היא מבצעית לטובת אבטחת המתחם והמשתתפים בטקס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר