ביקור האפיפיור: נעצרו דתיים שהתבצרו בקבר דוד

צעירים הפגינו והתבצרו במתחם קבר דוד בירושלים, זאת בשל השמועות על העברת חלק מן המתחם לידי הוותיקן: "לא נשכח ולא נסלח את מסעות הצלב, והאינקוויזיציה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

לקראת ביקורו של האפיפיור היום (ראשון) בישראל, הגיעו מאה וחמישים צעירים יהודים אל מתחם קבר דוד עליו דווח כי יועבר לידי הוותיקן. על פי החשד הצעירים החלו להתפרע ולתקוף שוטרים תוך שהם מיידים לעברם אבנים ובקבוקים.

חמישה עשר מהצעירים שבאו קודם לכן לאירוע מלווה מלכה שנערך במקום, התבצרו במתחם הקבר ואף כבלו עצמם בשלשלאות. הצעירים אמרו כי: "מדובר במחאה נגד ביקורו של האפיפיור. מדינת ישראל מתקפלת ומתרפסת למי שמייצג את הדת שעשתה צרות רבות לעם ישראל. אנחנו רוצים להביע מחאה נגדו - לא נשכח ולא נסלח על מסעות הצלב, האינקוויזיציה ושאר הרדיפות נגד עם ישראל".

המשטרה עצרה עשרים ושישה מפרי סדר, ביניהם חייל שלכאורה איים בנשק על שוטר בניסיון למנוע מעצר של אחד המפגינים. משטרת מחוז ירושלים פתחה בחקירה.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג חלק מהעצורים מטעם חננו אמר הבוקר (ראשון) בהתייחסו לאלימות השוטרים: "המשטרה התנהגה בברוטליות ואלימות נגד צעירים שביקשו למחות על פינוי קבר דוד בעת ביקור האפיפיור".

הפרקליט מזכיר כי "ביום שישי האחרון נזף בית המשפט במשטרה וקבע כי מותר למחות נגד האפיפיור במרחק של מאה חמישים מטר אך לפתע מסתבר כי המשטרה מצפצפת על ההחלטה ומבקשת להשתיק את המחאה".

איש הימין, ברוך מרזל אמר "לא נשתוק בעת ביקור האפיפיור בישראל. הוא אורח לא רצוי ומייצג את מי שרצחו שרפו וטבחו במיליוני יהודים. המשטרה מבקשת לסתום פיות ולהשתיק מחאה וזה לא יעזור לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר