הפיגוע בבריסל: הלווית בני הזוג עמנואל ומירה ריוה תיערך היום

ארונותיהם של בני הזוג עמנואל ומירה ריוה הי"ד, שנהרגו בפיגוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל, נחתו הלילה בנתב,ד. הלוויתם תיערך בשעה 17:00 בבית העלמין קריית שאול (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90, רשות שדות התעופה)

ארונותיהם של בני הזוג עמנואל (53) ומירה (54) ריוה הי"ד, שנהרגו בפיגוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל, נחתו הלילה (שלישי) בשדה התעופה בן גוריון. הלוויתם תיערך בשעה 17:00 אחר-הצהרים בבית העלמין קריית שאול בתל אביב.

חקירת הפיגוע נמשכת ונבדקים מספר כיווני חקירה, כך למשל בודקים החוקרים האם המניע לפיגוע היא בשל כך שבני הזוג עבדו אצל "גורמים ממלכתיים" וכי עובדה זו מוסיפה למסתורין שאופף את האירוע, כמו גם האפילה בה נמצאים ארגוני המודיעין בכל הנוגע לזהות הרוצח, שהצליח להימלט מהמקום.

מירה הי"ד היא אחותו של יבל"ח הרב משה צנעני, מחשובי ומשפיעי חסידות ברסלב בקהילת "שובו בנים" הנחשב למקורבו של הגאון רבי אליעזר ברלנד, מנהיג הקהילה, כך נחשף ב"כיכר השבת". בני הזוג הותירו אחריהם שתי בנות, נערות בנות 15 ו-16.

קרוב משפחתה ספד לה בדמעות בשיחה עם "כיכר השבת": "היא לא הייתה שומרת מסורת כמו אחיה שחזר בתשובה אבל היא כן הייתה קרובה קצת לדת. היא לא הייתה אנטי לדת, ההפך". לדבריו, "מדובר באישה עם מידות טובות של עזרה לזולת ואהבת האחר, השונה".

במשפחת צנעני מקווים כי רשויות החוק ישימו את ידם על הרוצח, "אנחנו מקווים שהרשויות יעשו את המוטל עליהן ויצליחו ללכוד את הרוצחים המתועבים, מדובר בתקיפה אנטישמית בגלל היותם יהודים. זה בלתי נתפס שמעתה יהודים יחששו לנסוע לבריסל".

היורה, כך לפי הדיווחים בבריסל, הגיע למקום באמצעות מכונית מסוג אודי, חנה בכניסה למוזיאון היהודי ולאחר ביצוע הירי נמלט באמצעות הרכב. "שמעתי רעש שנשמע כמו ירי, לפחות חצי תריסר יריות. אז היה שקט במשך דקה, ואז הירי התחדש, עוד חצי תריסר יריות. המשטרה הגיעה וסגרה את האזור. גם אמבולנסים הגיעו למקום. כל הרובע נסגר, וכעת יש פה כוחות משטרה גדולים, שוטרים סמויים, אמבולנסים ועוברי אורח רבים" אמר אחד מעדי הראייה. המאמצים לאתר את המפגע נמשכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר