משה ליאון דורש: למנוע זיופים בפרוטוקולים של ועדת תכנון ובנייה

בעקבות הפרסומים האחרונים על התנהלות הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים דורש משה ליאון לפרסם את סדר היום של הוועדה כדי למנוע אפשרות לעריכת שינויים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: פלאש 90)

השבוע חשף יקותיאל משי ברדיו "קול ברמה" תלונות רבות של אנשי מקצוע, אדריכלים ומגישי בקשות להיתרי בנייה בוועדה המקומית לתכנון הבנייה שלטענתם קיימת בעיריית ירושלים "יד מכוונת" המשנה את הפרוטוקולים והחלטות הוועדה.

לדבריהם, התגלו הבדלים גדולים ושינויים בנוסח בין ההחלטה בוועדה לבין הפרוטוקול כאשר אף לעיתים הוועדה מחליטה לאשר פרויקט בנייה מסוים אולם בפרוטוקול של הוועדה המופץ לאחר מכן נכתב שהתוכנית לא אושרה.

לאור ממצאים אלו הגיש חבר מועצת העיר משה ליאון הצעה לסדר שתובא הערב לאישור מועצת עיריית ירושלים כאשר רוח הדברים בהצעתו הינה שאם ההצעה הזאת תאושר הרי שלא יוכלו מקרים שכאלו להישנות זאת מאחר שליאון מבקש שיפרסמו את סדר היום שלה מה שיקטין את האפשרות לביצוע שינויים בפרוטוקולים של הוועדה.

בבקשתו, דורש ליאון, שקיפות ופרסום סדרי היום והחלטות של רשות הרישוי. "על רקע הפרסומים האחרונים, על התנהלותה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה, מהם עולה כי חברי הוועדה מודים כי לא פעם ולא פעמיים בוצעו שינויים בין החלטות הוועדה שהתקבלו בפועל לבין הפרוטוקולים המתפרסמים", כותב ליאון.

"התנהלות זו", כותב ליאון, "מעידה אי שקיפות במקרה הטוב ולמצער על זיופי פרוטוקולים, דבר שהינו מעשה פלילי, על רקע פרסום זה, ובמיוחד עתה כאשר עוד לא יבשה הדיו מהכרעת הדין של השופט רוזן במשפט הולילנד, ראוי שעיריית ירושלים תעשה מעשה שימנע את השחיתות הבאה".

"בעיריית ירושלים ישנו מנהג נפסד של כמה שנים, לפיו מאות תיקים של רישוי בניה נידונים ברשות רישוי (אשר כידוע הינו בהרכב מצומם של יו"ר הועדה המקומית, נציג היועמ"ש ונציג מהנדס העיר) בתדירות של עשרות פעמים בשנה, אך למרבה הצער סדרי היום והפרוטוקולים של רשות זו לא ידועים לאף לא אחד מנבחרי הציבור ובוודאי שלא למגישי בקשות הרישוי, עובדה אשר מונעת בקרה מינימלית על קבלת ההחלטות ברשות זו", כותב ליאון.

"לא פחות חמורה מכך היא העובדה כי ידוע לי רשות הרישוי דנה בתיקים שבוצע בהם פרסום ומחויבים ע"פ חוק לידון בוועדה המקומית, אך בהחלטתה שרירותית ושיטתית נידונות ברשות הרישוי במסלול 'עוקף ועדה מקומית', דבר המעורר יותר מתמיהה", ממשיך ליאון בהצעתו.

על סמך האמור לעיל מציע ליאון כי "מועצת העיר תפעל בשקיפות מלאה בכל הוועדות של רשות הרישוי ופרסומם לחברי הוועדה המקומית, לחברי המועצה ובאתר האינטרנט של העירייה, ותדאג להקליט דיונים אלו".

ליאון מוסיף ומציע כי מועצת העירייה תנחה את הגורמים האחראיים לכלול בפרסום העירייה ובכלל זה באתר האינטרנט את המסמכים הבאים: סדרי היום של וועדות רשות הרישוי כולל פירוט הבקשות הנדונות, ההחלטות המלאות של וועדות רשות הרישוי, הפרוטוקולים וההקלטות.

השאלה הגדולה הנשאלת בקול במסדרונות העירייה הינה כיצד ינהגו נציגי הסיעות החרדיות יהדות התורה, ש"ס ובני תורה בנוגע להצעתו של ליאון שהינו חבר אופוזיציה ,כאשר מצד אחד ניתן להניח שיצביעו בעדה זאת מחמת ההיגיון הרב שבדברים אך מנגד מזכירים הגורמים כי בסופו של יום למרות שלחלק מהם יש "בטן מלאה" וטענות כלפי ראש העירייה ניר ברקת עדיין הינם חלק בלתי נפרד מהקואליציה ועל כן בלית ברירה ייאלצו להתנגד להצעתו של ליאון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר